دومینوی سقوط شاخص بورس به عربستان رسید

دومینوی سقوط شاخص بورس به عربستان رسید
سه شنبه 3 شهريور 1394 - 22:52

العالم ـ پس از اقدام چین در کاهش نرخ مرجع واحد پول خود و آغاز رکود در چرخه اقتصادی، شاخص بورس در نقاط مختلف جهان روز دوشنبه سقوط کرد و بازارهای سهام 5 تریلیون دلار از دست دادند که یک تریلیون یورو از این کاهش در اروپا اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تحلیلگران در بازار پول تاکید دارند که سقوط بورس هنوز به پایین ترین حد خود نرسیده و آنچه روز دوشنبه روی داد تا حدودی شبیه به سقوط بازارهای بورس جهانی پس از فروپاشی بانک امریکایی لیمان برادرز در 14 سپتامبر 2008 بود.

سقوط بازارهای مالی بازتاب منفی بر بازار نفت داشت و بهای نفت همچنان به سیر نزولی خود ادامه داد. بهای نفت خام سبک امریکا به زیر 38 دلار و بهای نفت خام برنت به زیر 42 دلار رسید.

به نوشته الحیاة، محمد العریان مشاور ارشد اقتصادی در "آلیانز بانک" گفت: پس از آن که سیاستهای بانک های مرکزی بدون درنظر گرفتن عوامل اصلی منجر به افزایش بسیار زیاد قیمتها شد، بازارهای سهام ممکن است بیش از پیش دچار سقوط شوند. 

مسئول ارشد سرمایه گذاری در شرکت هیکیتانگوی در شانگهای در گفتگو با خبرگزاری بلومبرگ گفت: آنچه که در بازارها روی داد یک فاجعه واقعی است و هیچ چیزی نمی تواند آن را متوقف کند.

بسته حمایتی حدود 200 بیلیون دلار مقامات چین، در توقف سقوط بازارهای چینی و یا حتی سقوط یوان نیز تاثیری نداشت.

همزمان با ضررها در بازارهای سهام خاورنزدیک که از کاهش قیمت نفت و نابسامانی بازارهای جهانی متاثر شده بودند، شاخص بورس عربستان امروز به 439 واحد کاهش یافت به گونه ای که شاخص اصلی بازار عربستان به 7025 واحد رسید که به کمترین میزان خود در 29 ماه رسید. 

در مقابل ریال عربستان، بهای دلار روز گذشته در بازار معاملات به بالاترین حد خود در 12 سال رسید وهمزمان با آن، بانکها در قبال خطرات سقوط ریال با احتیاط عمل میکنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها