دادگاه نظامی در انتظار فراریان از جنگ یمن + سند

دادگاه نظامی در انتظار فراریان از جنگ یمن + سند
سه شنبه 3 شهريور 1394 - 23:07

وزارت گارد ملی عربستان با صدور بخشنامه فوری، به اعضای خود درباره تخلف از دستورات و یا فرار از مواضع خود در مرزهای جنوبی هشدار داد و آنان را تهدید کرد که در این صورت به دیوان محاکمات نظامی ارجاع خواهند شد.

به گزارش پایگاه خبری العالم در بخشنامه این وزارت خانه چنین آمده است: «اخیرا با غیبت تعداد زیادی از عناصر گارد ملی در ماموریت دفاع از مرزهای جنوبی مواجه شده ایم، درحالی که سرپیچی و فرار از این "وظیفه مقدس ملی" از نظر شرع غیرمجاز بوده و بر آمادگی نیروها اثر منفی دارد».

این بخشنامه می افزاید هرکسی به مدت 7 روز پیاپی و یا 30 روز غیرپیاپی بدون عذر قانونی غیبت کند، به دیوان محاکمات نظامی ارجاع و از تمامی حقوق مالی محروم می شود و نمی تواند در آینده بار دیگر به نیروهای نظامی بپیوندد.

عربستان بیش از 5 ماه است که مناطق مسکونی و زیرساخت های یمن را بمباران می کند و این تجاوز هزاران شهید و زخمی در پی داشته است.

ارتش یمن و کمیته های انقلابی نیز در پاسخ، مواضع نظامی عربستان در جیزان، نجران، عسیر و سایر مناطق مرزی را هدف قرار می دهد که ده ها کشته و زخمی از میان سربازان عربستانی برجا گذاشته است، به همین دلیل تفنگداران سعودی در مناطق هم مرز با یمن معمولا اقدام به فرار و یا غیبت می کنند.

پربیننده ترین خبرها