بحران در تل آویو به علت زیاده گویی باراک

بحران در تل آویو به علت زیاده گویی باراک
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 13:27

اظهارات اخیر "ایهود باراک" نخست وزیر و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی با انتقادهای سیاسی و رسانه ای در داخل این رژیم همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت روزنامه "رای الیوم"  برخی طرفها این سخنان باراک را افشای اسرار رژیم صهیونیستی و برخی دیگر نیز آن را تحریف شده دانستند. شمار دیگری نیز بر این نظر اند ایهود باراک به منظور بازگشت به عرصه سیاسی این سخنان را ایراد کرد
باراک اخیرا گفته بود اسرائیل در سال‌های 2010 تا 2012 قصد حمله نظامی به ایران را داشت اما انجام چنین عملیاتی به‌خاطر ارزیابی و توصیه های ارتش متوقف شد.
ایهود باراک  همچنین اخیرا در نوار ضبط شده ای که کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی پخش شد، بنیامین نتانیاهو را «ضعیف» و «بزدل» توصیف کرد و گفت قدم های جدی را بر نمی دارد مگر آنکه مجبور شود و در نوعی بدبینی عمیق غوطه ور است و در توازن بین ترس و امید، عموما به سمت ترس میل دارد. او زمانی از این ترس با عنوان «نگرانی» یاد کرد. او آن شجاعتی را که بتواند تا مسئله ای را تا آخر پیش ببرد ندارد.
دیروز نیز در سومین نوار صوتی که منتشر شد اعلام شد که نتانیاهو برای توافق با حماس درباره تبادل اسیران موافق نبود بلکه ایهود باراک او را برای این کار متقاعد کرد و تنها هم و غم او این بود که پس از این توافق با گلعاد شالیت نظامی آزادشده عکس بگیرد و دیگران را از این کار منع کرد.
حزب لیکود در واکنش به این سخنان ایهود باراک اعلام کرد که باراک ترحم برانگیز است.
در مقابل، نتانیاهو – نخست وزیر رژیم صهیونیستی – با شکست سکوت خود در خصوص سخنان انتقادی ایهود باراک – وزیر پیشین جنگ رژیم صهیونیستی – خواستار پایان دادن به اظهارات وی درباره مسائل امنیتی شد و این سخنان او را غیرمسؤولانه توصیف کرد..
همچنین، آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه سابق رژیم صهیونیستی ، ایهود باراک را به افشای غیرمسؤولانه اسرار متهم کرد و گفت این سخنان نشان می دهد که باراک فردی پرحرف است و جدی نیست و شخصیتی غیرقابل اعتماد دارد.

پربیننده ترین خبرها