پروژه جدید عربستان علیه ایران کلید خورد

پروژه جدید عربستان علیه ایران کلید خورد
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 14:58

روزنامه فرا منطقه‌ای الشرق الاوسط وابسته به عربستان سعودی از دستگیری متهم اصلی انفجار الخبر در شرق عربستان، پس از 19 سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "الشرق الاوسط" در سایت خود اعلام کرد "احمد المغسل" تبعه سعودی که مظنون اصلی عملیات انفجار محل اسکان هیئت آمریکایی در "الخبر" (شرق عربستان) است، پس از 19 سال تعقیب و گریز دستگیر شد.

این روزنامه به نقل از منابع رسمی سعودی مدعی شد که نیروهای امنیتی سعودی اطلاعاتی دقیق را درخصوص وجود احمد ابراهیم المغسل (48 ساله) در پایتخت لبنان به دست آوردند و ادعا کردند که وی پیش از آن در ایران پنهان شده بود!

الشرق الاوسط در ادامه ادعاهایش خاطرنشان کرد که این مظنون سعودی پس از بازداشت در بیروت به ریاض منتقل شد.

در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۹۶ میلادی (۴ تیر ۱۳۷۵) بر اثر انفجار یک کامیون بمب‌گذاری‌شده در پایگاه نیروهای آمریکایی در شهر الخُبَر عربستان، ۱۹ سرباز آمریکایی کشته و حدود ۴۰۰ تن زخمی شدند.
مسؤولان سعودی در ابتدا اتهاماتی ادعایی را علیه جمهوری اسلامی ایران در خصوص این انفجار مطرح کردند، اما سرانجام در سال 2007 "ویلیام پری" وزیر دفاع آمریکا در دوران "بیل کلینتون" اذعان کرد که این بمبگذاری کار القاعده در عربستان بود.

با توجه به گذشت دو دهه از این انفجار، به نظر می رسد مطرح شدن نام عامل این حمله و ادعای دستگیری وی در روزهای اخیر، بخش دیگری از اتهامات مورد ادعای عربستان در مورد دخالت ایران در حوادث منطقه باشد؛ به ویژه آن که برخی رسانه های عربستانی، موضوع مخفی شدن چند سالۀ المغیسل در ایران (!) را مطرح کرده اند.

پربیننده ترین خبرها