شیوه‌های جدید داعش برای بمب‌گذاری در سامرا

شیوه‌های جدید داعش برای بمب‌گذاری در سامرا
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 17:50

درگیری‌ها در غرب سامرا با مشارکت نیروهای ویژه پلیس فدرال و گردان‌های السلام و با کنترل بخش‌های وسیعی از حومه سامرا، وارد مراحل پیشرفته خود شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این درگیری محورهای متعددی به روی نیروهای امنیتی برای ورود به منطقه الصینیه (که مقر فرماندهی داعش در بیجی به شمار می آید)، گشود و به بازگشایی گذرگاه جدیدی به سمت الثرثار در الانبار منجر شد.

به نوشته السومریه نیوز، حاکم الزاملی رییس کمیسیون امنیت و دفاع تصریح کرد که این یک منطقه صحرایی است که چچنی ها و افغان ها در آنجا هستند و امدادرسانی ها از طریق الصینیه و موصل به سمت الانبار را قطع می کند. نقشه هایی در دست اجراست و امدادرسانی ها ادامه دارد.

یکی از مبارزان در این باره گفت: در حال حاضر ما در جایی هستیم که از یک طرف به الثرثار و از طرف دیگر به بیجی و الانبار منتهی می شود. این مناطق را که آزاد کنیم محورهایی به سمت بیجی گشوده خواهد شد.

در همین حال، عناصر خارجی داعش در مناطق غرب سامرا از شیوه های جدیدی برای بمب گذاری استفاده می کنند که ممکن است فراتر از امکانات مهندسی نظامی باشد که همچنان به دنبال راه هایی برای خنثی کردن آن است.

ابوفاطه یکی از رهبران گردان های السلام گفت: اغلب شیوه های تروریست ها، استفاده از خودروهای بمب گذاری شده و خانه های بمب گذاری شده و حضور افراد انتحاری در ساختمان ها بود.

بنا به برخی دیدگاه های نظامی، مناطق غرب سامرا به سبب آن که مناطق صحرایی باز هستند، به آسانی قابل نفوذند، اما کمبود امکانات لازم برای مبارزان شاید علت تاخیر در آزادسازی این مناطق باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها