اوباما در حمایت از آموزش‌دیدگان آمریکا ناکام ماند

اوباما در حمایت از آموزش‌دیدگان آمریکا ناکام ماند
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 18:49

العالم ـ یک گروه آموزش دیده از سوی آمریکا برای مبارزه با داعش، جنگنده‌های سوریه را به حمله به یکی از مقرهای خود متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، لشکر 30 که توسط نیروهای ارتش امریکا برای مبارزه با داعش آموزش دیده است، جنگنده های ارتش سوریه را به هدف قرار دادن یکی از مقرهایش متهم کرد و اگر این امر صحت داشته باشد، نخستین محک و آزمون عملی ادعای باراک اوباما برای تامین حمایت هوایی این عناصر آموزش دیده در برابر هرگونه حمله به شمار می آید.

لشکر 30 در بیانیه ای تاکید کرده که جنگنده های سوری صبح روز گذشته یکی از مقرهای آن در ریف حلب را هدف قرار داد که به مجروح شدن یکی از عناصرش انجامید. لشکر 30 همچنین مدعی همکاری نیروهای ارتش سوریه و داعش شد که "برای کاهش فشارها علیه نظام در شمال کشور، نیروهای مخالفان را هدف قرار می دهد"! 

این در حالی است که برخی منابع آمریکایی اظهار داشتند که اوباما با پیشنهاد تامین حمایت هوایی لشکر 30 و عناصر آموزش دیده توسط کارشناسان وزارت دفاع آمریکا از هرگونه حمله از سوی داعش یا دولت سوریه، موافقت کرده است. آموزش این عناصر در قالب برنامه تصویب شده از سوی کنگره آمریکا برای آموزش 5هزار نیرو در سال، به مدت سه سال صورت گرفت.

پیش از این، جنگنده های ائتلاف بین المللی ـ عربی، مقر جبهه النصره در ریف حلب را هدف قرار دادند، زیرا عناصر آن برخی نیروهای لشکر 30 را فقط پس از چند روز از ورود به سوریه در ماه ژوئیه گذشته ربوده بودند.

از سوی دیگر، ديدبان حقوق بشر سوريه (وابسته به مخالفان خارج نشين) تاکید کرد که روز گذشته درگیری های شدیدی در اطراف مناطق حندرات، باشکوی، سیفات و دویر الزیتون در ریف شمالی حلب میان عناصر مسلح و نیروهای ارتش سوریه رخ داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها