داعش اموال فراریان را مصادره می‌کند

داعش اموال فراریان را مصادره می‌کند
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 21:14

گروه تروریستی داعش ده‌ها خانه متعلق به اهالی بخش "الرطبه" در استان الانبار در غرب عراق که شهر را بدون اجازه این گروه ترک کردند، مصادره کرده است.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم، جراح الکبیسی یکی از شیوخ الرطبه که بعد از ترک شهر، املاکش توسط داعش مصادره شده است، گفت: داعش همه اهالی را وادار به ماندن در الرطبه کرده بود بدون آن که دلیل این کار را بیان کند و هرکس تلاش می کرد از شهر برود شکنجه و زندانی می شد و یا سر گذر در قفس آهنی محبوس می شد تا عبرت دیگران شود.

الکبیسی افزود: داعش به تازگی دهها خانه و ملک متعلق به اهالی شهر را که بدون اطلاع آنها از شهر رفته اند، مصادره کرده و بازاری برای فروش اثاث و دارایی های آنان ایجاد کرده است.

وی با ابراز انزجار از اقدامات تروریست های داعش گفت: این کار آنها اهانت به روح و کرامت مردم است که در شرایط فعلی از بیکاری و نقض حقوق انسانی و نبود فرصت های کار رنج می برند.

شهروند دیگری به نام واثق 40 ساله درباره سفر خود از الرطبه به بغداد خاطرنشان کرد، دو هفته در راه بودم تا به پایتخت برسم و جان خود و خانواده ام را برای آن که در دید عناصر داعش نباشیم، به خطر انداخته و مسافت های طولانی را در صحرا طی کردیم.

وی گفت که به دلیل بیکار شدن خودم و محروم شدن فرزندانم از آموزش و نیز به سبب بدرفتاری عناصر داعش از الرطبه فرار کردیم.

این شهروند عراقی خاطرنشان کرد، مردم شهر الرطبه در زندانی بزرگ و در کنار زندانبان های بی رحمی زندگی می کنند که با مخالفان خود مانند دشمنان و کافران و مرتدان رفتار می کنند.

وی افزود: هر چه داشتم فدا کردم تا بتوانم آزادی خود را بخرم و از چنگال تروریست هایی که همه چیز مردم را مباح دانسته و غرور آنها را لگدمال کرده اند و مانند حیوانات آنها را در قفس های آهنی می گذارند، فرار کنم.

با وجود آن که داعش بسیاری از مناطق تحت سیطره خود را که سال گذشته در استان های دیالی در شرق و نینوا و صلاح الدین در شمال عراق به چنگ آورده بود، از دست داده اما هنوز بر بیشتر شهرها و مناطق الانبار از آغاز سال 2014 سیطره دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها