تاکید پوتین و سیسی بر حل سیاسی بحران سوریه

تاکید پوتین و سیسی بر حل سیاسی بحران سوریه
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 22:14

مصر و روسیه ضمن توافق درباره ساخت نیروگاه اتمی در مصر و افزایش همکاری اقتصادی دو کشور، بر اهمیت حل و فصل سیاسی بحران سوریه و ایجاد جبهه یکپارچه علیه داعش تاکید کردند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ولادمیر پوتین و عبدالفتاح سیسی روسای جمهور روسیه و مصر در کنفرانس خبری امروز در مصر، توافق های جدید میان دو کشور را اعلام کردند.

روسیه برای مصر نیروگاه اتمی می سازد

پوتین در این کنفرانس خبری از توافق برای ساخت نیروگاه اتمی در مصر خبر داد و سیسی با اشاره به این که کشورش در صدد استفاده از تجربه روسیه در این زمینه است تاکید کرد که قاهره برای برقراری روابط راهبردی بلند مدت با مسکو تلاش می کند.

ایجاد منطقه صنعتی روسی در محدوده کانال سوئز

رییس جمهور روسیه در ادامه به تحکیم و تقویت همکاری اقتصادی بین روسیه و مصر و ایجاد منطقه صنعتی روسی در محدوده کانال سوئز اشاره کرد و گفت: کشورش در صدد افزایش صادارات گندم به مصر است و شرکت های روسی بزرگی در مصر فعالیت می کنند.

تشکیل جبهه منطقه ای برای مقابله با تروریسم

همچنین پوتین از توافق با همتای مصری خود برای تشکیل جبهه گسترده منطقه ای برای مقابله با تروریسم خبر داد و سیسی نیز با بیان این که چاره ای جز همکاری مشترک برای مقابله با خطر تروریسم نیست، خاطرنشان کرد، ادامه تنش در خاورمیانه خطر افراطی گری را افزایش خواهد داد.

تاکید پوتین و سیسی بر حل سیاسی بحران سوریه

سیسی و پوتین در خصوص بحران سوریه توافق کردند که این بحران باید از طریق سیاسی و بر اساس مصوبات ژنو 1 حل و فصل شود.

پوتین در دیدار با سیسی بر نقش مصر در تامین امنیت منطقه خاورمیانه تاکید کرد.
یک منبع نزدیک به گفت وگوهای میان رؤسای جمهور مصر و روسیه صبح امروز گفته بود که به احتمال زیاد دو طرف امروز درباره ساخت نیروگاه اتمی در مصر به توافق خواهند رسید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها