داعشی ها، بدون سلاح از منطقه‌ای در کرکوک گریختند + فیلم

پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 11:44

عناصر تروریست داعش، در پی شکست از نیروهای کُرد پیشمرگه عراق در منطقه داقوق در استان کرکوک، خودرو و سلاح های خود را رها کرده و پا به فرار گذاشتند.

"جوده العساف" خبرنگار شبکه العالم از جنوب کرکوک گزارش داد، عملیات آزادسازی روستاهای منطقه داقوق که در 35 کیلومتری جنوب کرکوک واقع شده است، از بامداد امروز آغاز شد.

این عملیات از چندین محور و با به کارگیری انواع سلاح ها و بهره گیری از پشتیبانی هوایی ائتلاف بین المللی ضد داعش، آغاز شد و با آزادسازی روستای البونجم بدون هرگونه مقاومت، شروعی موفقیت آمیز را رقم زد.

یکی از نیروهای پیشمرگه به خبرنگار شبکه العالم گفت: عملیات آزادسازی روستاهای اطراف داقوق، امروز آغاز شد. شماری دیگر از نیروها نیز از منطقه الزرگه حرکت کرده اند. این عملیات تا تحقق اهداف تعیین شده، متوقف نخواهد شد.

یکی دیگر از نیروهای پیشمرگه خاطر نشان کرد: عناصر داعش توانایی کافی برای ایستادگی در برابر نیروهای پیشمرگه، ارتش عراق و بسیج مردمی را ندارند.

در این میان، عناصر داعش، سلاح ها و مهمات خود را در روستاها رها کرده، پا به فرار گذاشتند. عناصر داعش همچنین پیش از فرار، برخی از اماکن را بمب گذاری کردند و این مساله به کشته و زخمی شدن شماری از نیروهای پیشمرگه هنگام ورود به روستاها منجر شد. داعشی ها همچنین خانه های شماری از شهروندان را با خاک یکسان کردند.

یک منبع نظامی درباره چگونگی حمله به روستاهای داقوق گفت: ما جزییات اطلاعاتی دقیقی در اختیار داشتیم و بر اساس آن ها عملیات را آغاز کردیم.

یکی از اهالی روستا ضمن نشان دادن مکانی به خبرنگار شبکه العالم گفت: اینجا خانه من بود، آن ها مرا کوچاندند و خانه ام را تصرف کردند و هنگامی که قصد فرار از منطقه را داشتند، خانه ام را منفجر کردند.

پیشروی شمار زیادی از نیروهای داعشی ها را به فرار به سمت منطقه الرشاد واداشت.


26

پربیننده ترین خبرها