مأموریت غیر ممکن اعراب با شبکه فارسی زبان!

مأموریت غیر ممکن اعراب با شبکه فارسی زبان!
پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 13:53

یک روزنامه نگار و نویسنده اماراتی بر ضرورت تأسیس شبکه‌ای به زبان فارسی از سوی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس جهت اجرای یک "مأموریت غیر ممکن" تأکید کرد.

"محمد خلفان الصوافی" در مطلبی در روزنامه اماراتی "الاتحاد"، با اشاره به اخبار منتشر شده در رسانه‌ها درباره خسارت‌های مالی و جانی وارد شده به نظامیان اماراتی در تجاوز به یمن پس از افشای این موضوع از طریق شبکه خبری "العالم" گفت، که باید فهمید چرا این اخبار منتشر شده است.
این نویسنده و روزنامه‌نگار اماراتی بر ضرورت هوشیاری در برابر رسانه‌های ایران و تأثیر آنها بر افکار عمومی اعراب تأکید کرد.
الصوافی خلأ رسانه‌های برون‌مرزی کشورهای عربی برای افکار عمومی داخل ایران را یادآور شد و گفت: "ما رسانه‌ای فعال برای تأثیر بر افکار عمومی در ایران نداریم".
وی افزود: "سخن گفتن از رسانه ی حرفه‌ای و پاک و بی طرف توهم است و ما باید با دشمن با همان اسلحه خودش مقابله کنیم .. بنابراین اگر او رسانه هایی به زبان عربی دارد و سعی می کند بر افکار عمومی در کشورهای عربی تأثیر بگذارد، پس ما هم باید چنین رسانه‌هایی داشته باشیم و بر ایرانی‌ها تأثیر بگذاریم."

الصوافی با ادعای اینکه انتشار خبرهایی درباره امارات به دلیل "پیروزی ائتلاف عربستان سعودی در یمن و برتری نظامی سیاسی و نظامی اعراب دراین جنگ است"، نوشت: "بنابراین شکست دادن رسانه‌ای ایران نیز یک مأموریت غیر ممکن نیست".
این نویسنده سعودی درحالی از "پیروزی سیاسی و نظامی عربی" در یمن سخن می گوید که با گذشت چندین ماه از آغاز حملات گسترده هوایی و زمینی، که با پشتیبانی مستقیم از مزدوران بیگانه و عناصر خودفروخته داخلی و القاعده در جریان است؛ تنها دستاورد این حملات، تخریب مناطق مسکونی، نابودی تأسیسات زیربنایی و شهری و کشتار شهروندان است. به صورتیکه سازمانهای حقوقی بین المللی بارها کشتار شهروندان یمنی را جنایت جنگی توصیف کرده و توقف جنگ و آغاز تحقیقات درباره جنایات جنگی عربستان را خواستار شده‌اند.
این نویسنده اماراتی تأکید کرد: جنگ یمن ثابت کرد که وجود شبکه‌ای به زبان فارسی بسیار ضروری است و تئوری پردازهای دنیا می دانند که قدرت و عظمت کشورها فقط در مسائل نظامی نیست، بلکه رسانه هم در این امر مؤثر است.
حدود دو هفته قبل، انتشار خبرها و گزارشهایی از شبکه خبری العالم در باره کشته شدن سربازان اماراتی و نابودی تجهیزات آن کشور در حمایت از تروریست های یمن ، موجب خشم مقام های اماراتی شد.
پس از آن "انور قرقاش " وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه درواکنشی انفعالی که برخی سایت های امارات از آن به عنوان "پاسخ قرقاش به توهین شبکه العالم" یاد کرده اند، ادعا کرد که "این توهین مدالی بر سینه دولت امارات است زیرا از یک رسانه ای کینه توزعلیه کشوری عربی صادر شده است."
العالم در گزارشی تحت عنوان " آتش یمن، سربازان و تانک های اماراتی را در خود می بلعد" آماری از نابودی تجهیزات و نیروهای نظامی امارات در درگیری های یمن ارائه کرده بود.
اما مشخص نیست گزارشی که درآن به اعداد و ارقام واقعی از درگیری های یمن و شکست نیروهای ائتلاف در حمایت ازتروریسم درآن کشور پرداخته چه ارتباطی با مسائل طایفه‌ای دارد که وزیر امورخارجه امارات این گزارش و خبرها را " دارای گرایشی طایفه‌ای دانست که با افزایش پیروزی های ائتلاف کشورهای عربی در یمن افزایش می یابد".

پربیننده ترین خبرها