ادعای بارزانی دربارۀ موضوع ریاست اقلیم کردستان

ادعای بارزانی دربارۀ موضوع ریاست اقلیم کردستان
پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 19:37

پسر مسعود بارزانی با تکرار موضع حزب دمکرات کردستان عراق درباره ضرورت انتخاب رئیس منطقه با رأی مستقیم مردم، اظهار داشت: موضوع ریاست اقلیم از نظر قانونی حل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مسرور بارزانی، مشاور امنیت منطقه کردستان و پسر مسعود بارزانی رئیس این منطقه، بار دیگر موضع حزب دمکرات کردستان عراق درباره ضرورت انتخاب رئیس منطقه با رأی مستقیم مردم را تکرار کرد و اظهار داشت: موضوع ریاست اقلیم از نظر قانونی حل شده است.

مسرور بارزانی عضو شورای مرکزی حزب دمکرات کردستان عراق در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمد حاج محمود، دبیرکل حزب سوسیال دمکرات گفت: حزب دمکرات کردستان بر موضع خود درباره ضرورت انتخاب رئیس منطقه کردستان با رأی مستقیم مردم، تأکید و تصریح کرد: موضوع ریاست اقلیم به روش قانونی حل شده است.

بارزانی با تأکید بر ضرورت حل مشکلات کردستان از عدم دخالت دستگاههای امنیتی و نیروهای پیشمرگ در نزاع های سیاسی قدردانی کرد.

مسرور بارزانی یکشنبه گذشته پیشنهاد کرده بود در صورت ناکامی احزاب کردستان در زمینه دستیابی به توافقی درباره ریاست این منطقه، این موضوع به همه پرسی گذاشته شود.

یادآور می شود در حال حاضر و به دنبال پایان یافتن دوره ریاست مسعود بارزانی بر منطقه کردستان در 30 مرداد، بحث و جدل گسترده ای در این منطقه جریان دارد. این در حالی است که احزاب کرد، به نشست های خود برای دستیابی به راه حلی توافقی درباره موضوع ریاست این منطقه ادامه می دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها