ناکامی ارتش سعودی در بازپس‌گیری پایگاهی در جیزان

ناکامی ارتش سعودی در بازپس‌گیری پایگاهی در جیزان
پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 20:09

یگانهایی از ارتش یمن و نیروهای مردمی، حمله تفنگداران عربستان برای باز پس گرفتن پایگاه دار النصر در الخوبه واقع در جیزان را دفع کردند.

به گزارش پایگاه خبری العالم، یک منبع نظامی در صعده در گفتگو با خبرگزاری یمنی (سبأ) گفت: ارتش عربستان در حالی که از پشتیبانی چندین زرهپوش و خودرو نظامی برخوردار بودند، نتوانستند پایگاه نظامی دارالنصر را از تصرف نیروهای یمنی خارج کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش و نیروهای مردمی یمن یک نفربر هامر را به آتش کشیده و یک تانک را منهدم کردند و ادوات نظامی دیگری را هم از کار انداختند و مهاجمان با باقیمانده تجهیزات و ادوات خود پا به فرار گذاشتند.

این منبع نظامی افزود: یگانهای ارتش و نیروهای مردمی یمن یک تانک متعلق به ارتش عربستان را هم در الخوبه به غنیمت گرفتند و به این ترتیب شمار تانکهایی که در این منطقه به غنیمت ارتش یمن درآمده اند به چهار عدد رسیده اند.

به گفته این منبع، نیروی پشتیبانی موشکی در ارتش و نیروهای مردمی یمن، مرکز آموزش نجران را با شلیک پنج موشک و منطقه رقابه نهوقه را با سه موشک هدف قرار دادند. همچنین پایگاه نظامی الحثیره هم هدف حملات توپخانه ای قرار گرفت و خسارات سنگینی به آن وارد شد.

شایان ذکر است، سخنگوی ارتش یمن چند روز از شروع اجرای گزینه های راهبردی در مقابله با تجاوزات وحشیانه عربستان به یمن خبر داده بود. وی از اهالی شهر ابها خواسته بود از مراکز نظامی این شهر فاصله بگیرند گو اینکه شهر جیزان نیز هدف موشک اسکاد ارتش یمن قرار گرفته بود.

5 شهید در تجاوز هوایی به منطقه رازح در صعده
از سوی دیگر در حملات هوایی وحشیانه عربستان به منازل مسکونی در منطقه دهوان در شهر رازح در صعده پنج نفر از شهروندان به شهادت رسیده و دو نفر مجروح شدند.

علاوه بر این منابع یمنی از وقوع انفجار شدیدی در منطقه صبر در استان لحج واقع در جنوب یمن خبر دادند.

شاهدان عینی گفتند یک اتومبیل بمبگذاری شده در مقابل دانشکده علوم تربیتی در استان لحج منفجر شد و در این انفجار که بسیار قوی بود بخشی از ساختمان این دانشکده ویران شد. البته برخی منابع دیگر این انفجار را ناشی از یک مین دانستند که زیر یکی از اتومبیلهای پارک شده در مقابل دانشکده مذکور کار گذاشته شده بود.
 

پربیننده ترین خبرها