وحشت قاره پیر از بازگشت صدها تروریست جوان

وحشت قاره پیر از بازگشت صدها تروریست جوان
پنج‌شنبه 5 شهريور 1394 - 21:35

یک کارشناس امنیتی اسپانیایی در خصوص خطرات ناشی از بازگشت صدها شهروند اروپایی که در جمع تروریست‌های داعش آموزش نظامی دیده‌اند و آماده اقدامات تروریستی هستند، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک کارشناس مسائل امنیتی اسپانیایی به روزنامه انگلیسی تلگراف گفت: 800 نفر از عناصر تروریست داعش به اروپا برگشته اند که اغلب قاتل هستند و در جمع تروریستهای داعش آموزش نظامی دیده اند و آماده ارتکاب فعالیت های تروریستی در "قاره پیر" هستند.

چندی پیش فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه نیز در یک سخنانی، نسبت به وقوع حملات تروریستی بیشتر در فرانسه در آینده هشدار داده و گفته بود که حادثه قطار تالیس می توانست به یک فاجعه خونین منجر شود.

روزنامه تلگراف به نقل از کارشناسان مسائل امنیتی نوشت: عامل حمله قطار تالیس که اکنون در بازداشت دستگاه قضایی فرانسه است ماه مه (اردیبهشت) گذشته به ترکیه رفت. از همین جا می توان احتمال داد که وی پیش از بازگشت به اروپا و حمله به قطار آمستردام-پاریس، به گروه تروریستی داعش پیوسته است.

گفتنی است مقامات مسئول در اسپانیا، برادر الخزانی موسوم به عمران الخزانی را به مراکش بازگردانده اند چون احتمال می دادند که وی نیز تحت تأثیر افکار تروریستی و افراطی قرار گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها