درخواست برافراشتن پرچم فلسطین در سازمان ملل

درخواست برافراشتن پرچم فلسطین در سازمان ملل
جمعه 6 شهريور 1394 - 10:39

فلسطینیان خواستار به اهتزاز درآمدن پرچم کشورشان در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک شدند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مردم فلسطین از سازمان ملل متحد خواستند که پرچم کشورشان پیش از نشست آتی سران کشورها، در این سازمان بین المللی برافراشته شود.

نماینده ناظر فلسطین در سازمان ملل با ارائه این پیشنویس به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، خواستار برفراشتن پرچم فلسطین و واتیکان در کنار پرچم های 193 کشور دیگر در مقابل مقر این سازمان شد.

فلسطین در کنار واتیکان با رای کشورهای عضو مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2012 میلادی، به عنوان دو کشور ناظر غیرعضو در این سازمان شناخته شدند.

این اقدام به تشکیلات خودگردان فلسطین اجازه عضویت در مجامع و نهادهای بین المللی وابسته به سازمان ملل را داده و آن را قادرمی کند که علیه جنایت های جنگی سران رژیم صهیونیستی و اشغال اراضی فلسطینی به دادگاه جنایات بین المللی شکایت کند.

احتمال می رود این پیش نویس قبل از 15 سپتامبر برای تصویب پیشنهاد شود و 21 از جمله عربستان سعودی، الجزایر، مصر و اردن از هم اکنون با این طرح موافقت کرده اند.

قرار است محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر اسرائیل برای حضور در کنفرانس مبارزه با فقر و اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، در 25 سپتامبر/ سوم مهر راهی آمریکا شوند.

انتظار می رود پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در این کنفرانس سخنرانی کند. واتیکان در تازه‌ترین موضع‌گیری خود، دولت فلسطین را به رسمیت شناخته است.

پربیننده ترین خبرها