تغییر راهبرد جنگی ارتش و کمیته های یمن

تغییر راهبرد جنگی ارتش و کمیته های یمن
جمعه 6 شهريور 1394 - 11:15

مسؤول هماهنگی جنبش خلاص یمن با اشاره به تبدیل راهبرد ارتش و کمیته های مردمی این کشور از وضعیت دفاع به حمله به خاطر تداوم تجاوزگری ارتش سعودی تاکید کرد: یمنی ها درحال بررسی گزینه های راهبردی برای پاسخ به تجاوزگری هستند.

"عبدالباسط الحبیشی" در گفت وگو با برنامه "المشهد الیمنی" شبکه خبری العالم با اشاره به نابرابری جنگ یمن تصریح کرد: هم اکنون شاهد جنگ فرسایشی بین یک کشور فقیر و یک کشور ثروتمند و قوی هستیم که روزانه میلیونها دلار از این جنگ زیان می بیند.

وی در عین حال تاکید کرد: این حمله سعودیها با پیروزی یمن و بحرانی شدن وضعیت عربستان سعودی به پایان خواهد رسید.

عبدالباسط الحبیشی گفت: مردم یمن، زمام امور را به طور کامل به جنبش انصار الله، کمیته های مردمی و ارتش برای دفاع از یمن و بیرون راندن متجاوزان واگذار کرده اند و نخبگان کشور نیز در دفاع از میهن  همان موضع مردم را دارا هستند.

الحبیشی در عین حال افزود: در این میان، شمار اندکی در یمن هستند که از متجاوزان حمایت می کنند که البته این امر فقط مختص امروز نیست بلکه از دهها سال پیش بوده است. این افراد معدود در واقع مزدورانی هستند که به ارتزاق از ته مانده سفره عربستان عادت کرده اند زیرا تا چندی پیش یمن حیاط خلوت عربستان بود و ریاض از طریق همین افراد بر یمن تسلط یافته بود.

وی با اشاره به تغییر استراتژی جنگ ارتش و کمیته های مردمی یمن از دفاع به حمله در پاسخ به تداوم تجاوزگری ارتش سعودی تصریح کرد: جنگ از مرحله دفاع به مرحله حمله رسیده است و یمن پس از گذشت 5 ماه از آغاز تجاوزگری ارتش سعودی و همدستانش، در حال بررسی و استفاده از گزینه های راهبردی است.

عبدالباسط الحبیشی گفت: هدف اصلی متجاوزان این بود که جنگ زودگذری را علیه یمن تحمیل کنند و طی چند روز کار را تمام کنند اما این جنگ به یک جنگ فرسایشی نامتوازن بین حامیان میهن و مردم و متجاوزان تبدیل شد.

مسئول هماهنگی جنبش خلاص یمن خاطرنشان کرد: این جنگ فرسایشی بین یک کشور فقیر که به جز خونهای پاک ریخته شده مردم خود سرمایه ای ندارد و یک کشور ثروتمندِ برخوردار از زیرساخت ها و دارایی های زیاد در جریان است. این جنگ فرسایشی، مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

عبدالباسط الحبیشی تاکید کرد: پیروزی در این جنگ با یمن خواهد بود که سرمایه اصلی آن اش فقط مردان و زنان و شهروندان غیورش است. عربستان نیز در این جنگ روزانه میلیاردها دلار زیان می بیند و زیر بناهای این کشور در حال تخریب است و وجهه بین المللی سعودیها نیز در حال آسیب دیدن است.

پربیننده ترین خبرها