بحران زباله از نگاه مردم لبنان

جمعه 6 شهريور 1394 - 12:55

دولت لبنان نشست خود را بدون حضور وزرای حزب الله، جریان ملی آزاد، حزب الطاشناق و جریان المرده به پایان برد. این احزاب در اعتراض به نحوه تصمیم گیریها حضور در نشست دولت را تحریم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رمزی جریح" وزیر اطلاع رسانی لبنان با تاکید بر اینکه دولت این کشور به تماس خود با شهرداری ها ادامه خواهد داد تا از میزان آمادگی آنها برای همکاری جهت حل و فصل بحران زباله ها آگاهی یابد، افزود تلاشها برای جمع آوری همه زباله ها از سطح خیابان ها ادامه دارد.

یک شهروند لبنانی به خبرنگار شبکه العالم گفت: کشور تحمل ویرانی بیشتری را ندارد و به خواست خداوند، برپایی تظاهرات مسالمت آمیز برای حل این بحران مفید است.

شهروند دیگری در این باره گفت: اینها کشور را بالاکشیدند. اینها دزد و سارق هستند. اینها هیچ جایگاهی برای صلح و آرامش در کشور قائل نیستند.

یک شهروند دیگر لبنانی تصریح کرد: من موافق با هرگونه مطالبه قانونی شهروندان به روش مسالمت آمیز برای ایجاد تغییرات در این ساختار طائفه ای لبنان و رسیدن به حکومتی مدنی هستم و اینکه مردمی پاک بر ما حکومت کنند.

با ادامه اعتراض گسترده مردم لبنان در خیابان ها، کابینه این کشور تلاش کرد که نگاهی به این موضوع در سایه تحریم وزرای حزب الله، جریان ملی آزاد، حزب الطاشناق و جریان المرده بیاندازد.

در نهایت یک توافقی ضمنی اجازه داد که جلسه با کمترین زیان ممکن برگزار شود به گونه ای که شرکت کنندگان یک راهکار اصولی برای بحران زباله ها را تصویب و دیدگاه جریان ملی آزاد را در آن لحاظ کردند.

"رمزی جریح" وزیر اطلاع رسانی لبنان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: هیات دولت بررسی موضوع بحران زباله و راه حلهای پیشنهادی را به پایان رسانده و از شهرداری ها خواسته است که آمادگی و طرحهای خود را برای برعهده گرفتن این مسئولیت اعلام کنند.

بیروت پایتخت لبنان از چندی پیش با معضل انباشت زباله ها رو به رو است و شهرداری ها اقدامی برای خروج زباله به خارج از شهر و دفن آن انجام نمی دهند. این امر منجر به ایجاد آلودگی شدید شهری در اوج گرمای تابستان شده و بوی تعفن زباله ها فضای شهر را در پر کرده و نارضایتی شدید مردم را در سایه کوتاهی مسؤولان به همراه داشته است.

پربیننده ترین خبرها