مواضع البرادعی درباره مصر و سوریه جنجال به پا کرد

مواضع البرادعی درباره مصر و سوریه جنجال به پا کرد
جمعه 6 شهريور 1394 - 13:05

پیام های محمد البرادعی دبیرکل سابق آژانس بین المللی انرژی اتمی و معاون سابق رئیس جمهور مصر با انتشار دو پیام در تویتر باعث به وجود آمدن جنجال در پایگاههای اجتماعی شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، محمد البرداعی در صفحه تویتر خود نوشت: اگر عاقلانه بیندیشیم به شکست کشاندن آرزوهای جوانان و سرکوب و زندانی کردن آنها به معنی نابودی آینده کشور و آزادی ما و آنهاست.
سایت شبکه "سی ان ان" تأکید کرد که البرادعی در پیام دیگری نوشته است: پس از چهار سال از گذشت بحران سوریه و آواره شدن نیمی از مردم این کشور و رشد فزاینده تروریسم امروزه گفته می شود بحران مذکور راه حل سیاسی ندارد. واقعا این امر جنایت علیه بشریت است که همه طرفها مسؤول به وجود آمدن آن هستند.
واکنش ها درباره پیام اول البرادعی فراوان و متنوع بود. عده ای از کاربران به دفاع از جوانان زندانی در مصر برخاسته و شماری نیز از نظام عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر حمایت کرده و شماری نیز به حمایت از گروه اخوان المسلمین و محمد مرسی رئیس جمهور اسبق مصر پرداخته اند. در زیر برخی از پیام های کابران آمده است:
کاربری با نام ‏mahmoudrabie@ نوشته است: مشاهده پیام البرادعی باعث می شود تا احساس کنم انقلاب همچنان زنده است و امیدی برای تغییر وجود دارد. این مرد اولین کسی بود که در سال 2010 امید را در درون ما به وجود آورد.
کاربر دیگری با نام MOHGAD782@ نوشت: بیا و در صحنه حاضر شو. خواهی دید تانک هایی که تو را به عنوان معاون رئیس جمهور نظام کودتا به کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه رساندند هنوز در خیابان ها هستند.
‏aboremas68@ نیز با نیش و کنایه نوشته است: واقع نمی دانم چه بنویسم. زمانی مردم فریب می خوردند. اما آزادی تو با آزادی ما تفاوت دارد. ما وطنی داریم و تو وطن دیگری که برای آن تلاش و مبارزه و به آن مهاجرت می کنی. به مصر با عقلت نگاه کن نه با آزادیت.
از سوی دیگر پیام البرادعی درباره سوریه نیز باعث درگرفتن بحث و جدی میان طرفداران و مخالفان راه حل سیاسی برای بحران این کشور شده است. شماری از شهروندان مصری از وی به علت درخواست راه حل سیاسی برای بحران مصر و عدم درخواست مشابهی برای بحران سوریه انتقاد کرده اند. 

کاربری به نام aymanhaiba@ در این باره گفت: راه حل سیاسی، جنایت است! اما کشتار شهروندان سوریه و تقسیم خاک و نابودی ارتش آن و ارسال تروریست ها به آن از سراسر جهان جنایت نیست!؟ آیا خجالت نمی کشی؟
کاربر دیگری به نام Waeldsoky@ نیز نوشته است: البرادعی نسبت به درخواست راه حل سیاسی برای بحران سوریه اعتراض دارد اما در همان حال خواستار راه حل سیاسی در تعامل با تروریست ها در مصر است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها