آخرین خبرها از آتش بس در زبدانی، فوعه و کفریا + فیلم

جمعه 6 شهريور 1394 - 13:24

درحالی که بار دیگر در شهر زبدانی، فوعه و کفریا که در ماههای اخیر شاهد شدیدترین درگیری ها بوده، آتش بس برقرار شده است کارشناسان این امر را در چارچوب سیاست های نظامی دولت سوریه با هدف حفظ جان شهروندان عادی در این درگیری ها می دانند.

حسام زیدان خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد: به دنبال رسیدن نیروهای ارتش سوریه و مقاومت به مرکز شهر زبدانی و محاصره عناصر مسلح در آن، طرفین به توافق آتش بس 48 ساعته ای دست یافتند که از صبح روز پنج شنبه آغاز شد.

هدف از این آتش بس، بررسی آخرین مسائل لاینحل در مذاکرات طرفین پس از شکست آتش بس مرحله قبل است.

احمد منیر محمد رایزن وزارت آشتی ملی سوریه در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: ما از هر آتش بسی در هر منطقه از خاک سوریه حمایت می کنیم و شهروندان سوری در فوعه با مردم الزبدانی یا غوطه دمشق برابر هستند و امیدواریم که این آتش بس الگویی برای سایر مناطق باشد و به آتش بس دائمی بینجامد.

منیر محمد تصریح کرد: حل بحران سوریه و توقف کشتار و ویرانی فقط از طریق آتش بس انجام خواهد گرفت و دولت سوریه و وزارت آشتی ملی و سایر فعالان این عرصه نیز در پی تحقق چنین هدفی هستند.

محاصره شدن عناصر مسلح در یک منطقه جغرافیایی محدود در مرکز شهر زبدانی نزدیک مرز لبنان، به دستیابی به آتش بس اخیر کمک کرد زیرا بند اول این آتش بس اشاره می کند که باید به زخمی ها برای خروج از منطقه اجازه داده شود. به گفته منابع نظامی، حدود 200 عنصر مسلح در این منطقه تحت محاصره هستند.

عبدالله منینی مسؤول بخش رسانه ای حزب ملی اجتماعی سوریه در این باره به خبرنگار العالم گفت: آتش بس در چارچوب سیاست نظامی دولت با هدف حفظ جان شهروندان انجام می گیرد. به ویژه اینکه ارتش سوریه در جنگ بلند مدت خود علیه تروریسم، حفظ جان شهروندانی را که در مناطق درگیری باقی می مانند، جزو اولین اهداف خود قرار داده است و آتش بس اخیر نیز با هدف حفظ جان شهروندان بی دفاع و تلاش برای کاستن از خونریزی انجام گرفته است.

نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، عناصر مسلح را در مساحت محدود یک و نیم کیلومتر مربع در مرکز شهر زبدانی به محاصره درآورده اند.
 

پربیننده ترین خبرها