نگاه وزیر آشتی سوریه به راه حل بحران

نگاه وزیر آشتی سوریه به راه حل بحران
جمعه 6 شهريور 1394 - 14:57

وزیر آشتی سوریه تاکید کرد که مردم این کشور تنها سرنوشت خود را رقم می زنند و راه حل بحران سوریه، سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "علی حیدر" پس از یک دوره دیدار و مذاکره با مقامات روسی در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: جایگزین دیگری به جز راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه وجود ندارد.

وی تاکید کرد: مردم سوریه به تنهایی آینده کشورشان را رقم می زنند.

"علی حیدر" همچنین بر اهمیت نقش ایران در حل بحرانهای منطقه تاکید کرد.

در همین راستا، "بشار جعفری" نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل متحد تاکید کرد: گزارش اخیر بان کی مون دبیرکل سازمان ملل درباره سوریه در سطح یک رسوایی بزرگی است و دارای مغلطه های حقوقی است.

وی در نشست شورای امنیت گفت: در سوریه چیزی به عنوان "مخالفان میانه رو" وجود ندارد و اقدامات تروریستی، آنها را رسوا کرده است.

جعفری گفت: برخی کشورها از جمله کشورهای عضو این شورا نمی توانند برای توجیه اقدام خود در به کارگرفتن تروریستها و افراد تندور جهت  اجرای طرح های سیاسی خود در سوریه و دیگر کشورها، به پنهان شدن پشت به اصطلاح " مخالفان مسلح میانه رو" ادامه دهند؛ بویژه که اقدامات تروریستی این مخالفان تندرو برای همه آشکار است.

از سوی دیگر، «استفان اوبراین» مسؤول عملیات انسان دوستانه سازمان ملل گفت: دمشق 47 ویزا برای ورود کارکنان سازمان ملل متحده به  سوریه صادر خواهد کرد.

اوبراین در نشست  شورای امنیت گفت: کمک های بشر دوستانه به سوریه همچنان با موانعی به ویژه در مناطق محاصره شده روبرو است.

وی با تاکید بر حضور 4 میلیون و 600 هزار نفر در مناطق صعب العبور و حدود 422 هزار نفر دیگر در مناطق محاصره شده  گفت: فقط  دو درصد از شهروندان محاصره شده  از ابتدای سال جاری توانستند کمک های ماهیانه دریافت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها