چرا داعش 200 نفر را در الانبار ربود؟

چرا داعش 200 نفر را در الانبار ربود؟
شنبه 7 شهريور 1394 - 20:01

العالم ـ فرماندار الرطبه در استان الانبار گفت: گروه تروریستی داعش 200 نفر از مردم این منطقه را به سبب مشارکت در تظاهرات ضد داعش پس از تشییع پیکر یکی از اعدام‌شدگان به دست این گروه، ربوده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عماد احمد فرماندار الرطبه در گفت وگو با سومریه نیوز افزود: داعش یکی از شهروندان الرطبه (در 310 کیلومتری الرمادی) را به اتهام حمله به یکی از عناصر خود و قتل وی در مرکز شهر، اعدام کرد.

وی تصریح کرد: عشیره کبیسات و دیگر عشایر در مرکز الرطبه پس از تشییع پیکر این شهروند عراقی، علیه داعش و اقدامات این گروهک و تسلط آن بر دارایی های شهروندان عراقی، تظاهرات کردند؛ عناصر داعش تظاهرات کنندگان را به زور متفرق کردند و بیش از 200 نفر را ربودند.

شهر الرطبه در استان الانبار در حال حاضر تحت سیطره داعش قرار دارد؛ این گروه تروریستی از همان ابتدا برخی شرایط عجیب و غریب از جمله پوشیدن لباس افغانها برای مردان و نقاب برای زنان، ممنوعیت دخانیات، محروم کردن اقلیتهای دینی از کارتهای جیره بندی را بر مردم این شهر تحمیل کرده که به انزجار شهروندان عراقی انجامیده است.

داعش ساخته و پرداخته سرويس هاي اطلاعاتي و جاسوسي آمريكايي و اسرائيلي بوده و تفكرات آن برخاسته از وهابيت است؛ این گروهک تروریستی ابتدا در سال 2012 در سوریه اعلام موجودیت کرد و پس از تقویت بنیه نظامی، تسلیحاتی و مالی از سوی سران عربی - غربی خود در 19 خرداد سال گذشته (1393) به عراق یورش برد؛ این گروهک تروریسی در یکسال و اندی گذشته در عراق و طی چند سال گذشته در سوریه اقدامات جنایت باری در حق شهروندان عراقی و سوری انجام داده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها