"قطار گنج" افسانه‌ای نازی‌ها بالاخره پیدا شد

يکشنبه 8 شهريور 1394 - 17:54

«قطار گنج نازی‌ها» آن‌گونه که گمان می‌رفت، نه اسطوره بود و نه شایعه، بلکه روز جمعه به حقیقتی تبدیل شد که به احتمال 99 درصد، حتمی است؛ حقیقتی از وجود «قطار گنج نازی‌ها» که اواخر جنگ جهانی دوم در حومه شهر «فالبرشیخ» در استان «سیلزیای جنوبی» در لهستان ناپدید شده بود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از تابناک ، این قطار 150 متری را دو شهروند لهستانی و آلمانی یافتند. آن‌ها از راه وکلای مدافع خود، خواستار 10 درصد از قیمت گنج شدند.

این گنج حاوی «اسلحه، جواهرات، طلا و مواد صنعتی» است. آن‌ها پذیرش این شرط را از سوی مقام‌های مسئول شرطی برای پرده برداشتن از محل گنج عنوان کردند. قطار حامل گنج در سال 1945 وارد تونلی در مناطق کوهستانی شد اما پس از آن هیچ‌گاه دیده نشد چراکه این تونل بسته شد و به مرور از زمان در خاطره‌ها کم رنگ شد.

 

"قطار گنج" افسانه‌ای نازی‌ها بالاخره پیدا شد

 

اما روز جمعه یک مسئول لهستانی اعلام کرد که خود نتایج بررسی‌های دستگاه‌های فلزیاب و تصاویر موجود را بررسی کرده و دریافته است که «قطار شبح» پیدا شده است.

پیوتر زوشوفسکی رئیس سازمان میراث ملی وزارت فرهنگ لهستان تاکید کرد که تصاویر گرفته شده از قطار را بررسی کرده است.

لکوموتیوران این قطار زرهی از پیشروی نیروهای شوروی سابق به برلین در پایان جنگ جهانی دوم فرار کرده بود و «غنایم نازی» را از شهر «پربسلاو» که پیشتر در آلمان شرقی بود و بعد به شهر «فروتسواو» در لهستان تغییر نام داد، به بیرون منتقل کرد اما پس از آن اثری از قطار دیده نشد.

 

"قطار گنج" افسانه‌ای نازی‌ها بالاخره پیدا شد

 

اما جستجوگران گنج در 70 سال گذشته، به دنبال «قطار گنج» بودند؛ تلاش‌هایی که همواره بی‌نتیجه بود تا جایی که وجود این قطار، به خرافه تبدیل شد. اما سرانجام دو شهروند آلمانی و لهستانی که آن‌ها هم از جستجوگران گنج هستند، این قطار را یافتند. هنوز نام این دو اعلام نشده و هیچ رسانه‌های عکس آن‌ها را منتشر نکرده است.

هنگامی که خبر پیدا شدن قطار به ماریکا توکارسکا - یک مسئول در مجلس محلی شهر «فالبرشیخ» - رسید، به رسانه‌ها درز پیدا کرد. گزارش‌هایی هم منتشر شده مبنی بر اینکه تونلی که قطار وارد آن شد و دیگر بیرون نیامد، در قلعه‌ای در استان «سیلزیای جنوبی» قرار دارد.
 

 

"قطار گنج" افسانه‌ای نازی‌ها بالاخره پیدا شد

 

پربیننده ترین خبرها