دیدار مقام های سوئد و سفارت اکوادور درباره آسانژ

دیدار مقام های سوئد و سفارت اکوادور درباره آسانژ
يکشنبه 8 شهريور 1394 - 17:57

العالم - مقام های سوئد فردا، دوشنبه، با مسوولان سفارت اکوادور در لندن درباره جولیان آسانژ بنیانگذار سایت افشاگر ویکیلیکس که به تجاوز جنسی متهم است، گفت و گو خواهند کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سیسلیا ریدسیلیوس، وزیر دادگستری سوئد، در گفت وگو با یک خبرگزاری سوئدی گفت: در این مذاکرات شرکت خواهد کرد؛ اما توافقنامه خاصی میان دو کشور برای بازجویی از متهم منعقد نخواهد شد و دادستان های سوئد تلاش خواهند کرد تا برای بازجویی از آسانژ به راهکار خاصی دست پیدا کنند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سه دادخواست مربوط به آزار جنسی که در سوئد علیه آسانژ تنظیم شده است، با توجه به گذشتِ پنج سال بدونِ امکان شنیدن اظهارات آسانژ، مشمول مرور زمان و لغو شده اند؛ اما دادخواست تجاوز جنسی، همچنان مطرح است و تا سال 2020 مشمول مرور زمان نخواهد شد. 

آسانژ که به تجاوز جنسی در سوئد متهم است بعد از آن که همه تلاش هایش برای متقاعد کردن دستگاه قضایی انگلیس به منظور جلوگیری از تحویل دادنش به سوئدی ها بی نتیجه ماند به سفارت اکوادور پناهنده شد.

وی از آن می ترسید که سوئد او را به آمریکا تحویل دهد که در پی انتشار اسناد محرمانه دولتی او را مورد پیگرد قرار داده است.

آسانژ بعد از انتشار اسناد محرمانه و نامه نگاری های وزارت خارجه آمریکا بحث و جدل گسترده ای را در جهان ایجاد کرد.

سایت افشاگر ویکی لیکس که آسانژ مدیر آن است، به ارسال و افشای اسناد از سوی منابع ناشناس می‌پردازد. این وبگاه در طول یک‌سال از آغاز فعالیت خود اعلام کرد که بیش از ۱.۲ میلیون مدرک و سند محرمانه در اختیار دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها