نقشه نظامی ارتش یمن اعلام شد:

تصرف جنوبِ عربستان، در برابر جنوب یمن

تصرف جنوبِ عربستان، در برابر جنوب یمن
يکشنبه 8 شهريور 1394 - 18:32

العالم - ارتش یمن و کمیته های انقلابی، به تلافی اشغال جنوب یمن توسط مزدوران سعودی، تا 11 کیلومتری جنوب عربستان پیشروی کردند تا بتوانند شهر ابها در منطقه عسیر را تصرف کنند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، یک منبع نزدیک به جنبش انصار الله تاکید کرد که نیروهای مشترک ارتش و کمیته های مردمی یمن، رسیدن تا اقصی نقاط شهر ابها را در دستور کار قرار داده اند، زیرا ابها، مرکز اداریِ منطقه عسیر در جنوب غربی عربستان به شمار می رود.

وی که خواست نامش فاش نشود، خاطر نشان کرد: موشک بارانِ این منطقه در روزهای گذشته و هشدار ارتش یمن به ساکنان برای تخلیۀ آن در همین خصوص صورت گرفت.

وی چیرگیِ کاملِ ارتش و کمیته های مردمی یمن بر پایگاه نظامی وادی جاره در منطقه الخوبه در عربستان را مقدمه ای برای اجرای عملیاتِ بزرگِ نیروهای یمن برای تصرفِ کامل شهر ابها بیان و تاکید کرد که نقشۀ ارتش و کمیته های مردمی یمن، "جنوب عربستان در برابر جنوب یمن" نام دارد.

این منبع همچنین از سردرگمی و بلاتکلیفی نیروهای سعودی پس از پیشروی گسترده ارتش و نیروهای مردمی یمن به آن سوی مرزهای یمن خبر داد و گفت: همین مساله باعث شد که وزارت گارد ملی سعودی در دستوری فوری، درباره هرگونه فرار نظامیان این کشور از مرزهای جنوبی، به نیروهای خود هشدار دهد و تهدید کند که اگر چنین کاری کنند، آن ها را در دادگاه نظامی محاکمه خواهد کرد.

26

پربیننده ترین خبرها