چرا سوری‌ها نبرد ترکیه با داعش را جدی نمی‌دانند؟

چرا سوری‌ها نبرد ترکیه با داعش را جدی نمی‌دانند؟
دوشنبه 9 شهريور 1394 - 10:50

با آغاز مانورهای تبلیغاتی ترکیه در خصوص نبرد با تروریستهای داعش، سوری ها بر این باورند که ترکیه نمی تواند بخشی از ائتلاف بين المللی ضد داعش باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از شبکه "سی ان ان"، ترکیه و آمریکا اعلام کردند که به توافقی دست یافتند که به آنکارا اجاره می دهد تا به اهداف گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه حمله کند. این توافق موسوم به "فرماندهی ماموریت هوایی" به ترکیه کمک می کند که در ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش ادغام شود. تدابیر نهایی به هماهنگی عملیات هوایی بین کشورهای ائتلاف ضد داعش - با پیوستن ترکیه به این ائتلاف - کمک خواهد کرد.
با این وجود، برخی مسؤولان ترکیه ماه جاری میلادی اذعان کردند که نگرانی آنها از جانب جنگجویان کرد که از چند هفته پیش حملاتی را علیه نیروهای امنیتی ترکیه آغاز کردند، نسبت به گروه داعش که در آن سوی مرز سوریه حضور دارند، بیشتر است.
ولی مردم سوریه بر خلاف نظر مخالفان این کشور در خارج نقطه نظرات متفاوتی دارند. بسیاری از سوری های موجود در مناطقی که به طور مشخص تحت کنترل کردها است، معتقدند که ترکیه نمی تواند بخشی از معادله باشد.
شایان ذکر است، ترکیه اخیرا حملات هوایی گسترده ای را علیه جنگجویان پ ک ک در شمال عراق و جنوب شرقی ترکیه در کنار حمله به مواضع داعش در سوریه و عراق آغاز کرده است.
"محمد خیلو" از شهروندان کرد سوری در این رابطه اظهار داشت: ترکیه طی این سالها حامی گروه های تروریستی بوده است و به هیچ وجه نمی تواند هم پیمانی در نبرد با داعش به شمار بیاید.
دکتر "ناصر حاج منصور" رئیس دفتر روابط عمومی شورای دفاع کردهای سوری نیز اظهار داشت: ترکیه کارهای بسیاری می تواند انجام دهد، که از جمله آنها اعمال فشار برای جلوگیری از رسیدن عناصر مسلح به سوریه و یا دستیابی آنان به پول و سلاح و ارتباط آنان با یکدیگر است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها