نماز بهتر است یا فیس‌بوک؟!

نماز بهتر است یا فیس‌بوک؟!
دوشنبه 9 شهريور 1394 - 19:52

یک مؤذن مصری به دلیل ایجاد تغییرات جدید در عبارت "تغییریافتۀ" اذان، بازداشت شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت اوقاف مصر، مؤذن یکی از مساجد این کشور را که با "تغییر" در عبارات اذان، به جای "الصلاة خیر من النوم" (نماز از خواب بهتر است)، جمله " الصلاة خیر من فیسبوک" را تکرار کرده بود، از کار برکنار کرد و وی را به مراجع ذی صلاح ارجاع داد.

سایت خبری "هسپرس"، دوشنبه با درج این خبر نوشت: بازداشت این مؤذن پس از آن صورت گرفت که شماری از اهالی منطقه کَفر دوار در استان بحیره مصر، با طرح شکایت از این موذن، خواستار تحقیق و بازجویی وی به دلیل "ایجاد تغییر در عبارات اذان" شدند.

در پی وصول این شکایت ها، مؤذن مذکور از ادامه کار منع شده و به مراجع قانونی ارجاع شده تا مورد بازجویی قرار گیرد.

البته این نخستین بار نیست که عبارات اصلی اذان تغییر می کند و  در واقع عبارت "الصلاة خیر من النوم" که در اذان صبح اهل سنت به جای عبارت "حی علی خیر العمل" گفته می شود، از جمله بدعت هایی بود که خلیفه دوم ایجاد کرد و خود نیز به آن معترف بود.

در منابع معتبر اهل سنت آمده که گفتن "حیّ علی خیر العمل" در زمان رسول خدا (ص) و خلیفه اول و بخشی از دوره خلیفه دوم، معمول بود، تا این که عمر بن خطاب بر روی منبر گفت: «ای مردم! سه چیز در زمان رسول خدا [ص] وجود داشت که من از آنها نهی می کنم و کسی را که آن را انجام دهد، کیفر می دهم»... و یکی از آنها گفتن "حیّ علی خیر العمل" بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها