وزارت خارجه سوریه تأکید کرد:

جنایت در فوعه و کفریا با دستور مستقیم ترکیه

جنایت در فوعه و کفریا با دستور مستقیم ترکیه
چهارشنبه 11 شهريور 1394 - 10:55

وزارت امور خارجه سوریه، ترکیه را مسؤول همه جنایتهای گروه های تروریستی در مناطق فوعه و کفریا دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال دو نامه جداگانه برای دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، سکوت این شورا به ویژه برخی کشورها درقبال جنایت های تروریست ها علیه مردم سوریه را محکوم کرد.

سوریه در این نامه ها تأکید کرد که کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در برابر اهالی مناطق تحت محاصره فوعه و کفریا از سوی گروه های مسلح تروریستی مسؤول هستند و باید پاسخنگو باشند.

وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد گروه های تروریستی تحت حمایت عربستان، قطر و مسؤولان ترکیه، فقط به محاصره مناطق فوعه و کفریا و ممانعت از رسیدن آب و غذا و دارو و مواد سوختی به این منطقه اکتفا نکردند، بلکه همه روزه اهالی این مناطق را با خمپاره هدف قرار دادند که درنتیجه، شماری از شهروندان از جمله زن و کودک و کهنسال شهید یا مجروح شدند.

وزارت امور خارجه سوریه تاکید کرد جنایت هایی که گروه های مسلح تروریستی به ویژه " جبهه النصره " و "احرار الشام" علیه اهالی فوعه و کفریا مرتکب می شوند، با حمایت پشتیبانی و دستورات مستقیم از سوی مسؤولان ترکیه صورت می گیرد.

درپایان نامه وزارت امور خارجه سوریه آمده است " وقت عمل فرارسیده است و بجای سکوت در برابر جنایت های گروه تروریستی مسلح، باید از سوری ها در برابر این حملات دفاع کرد و جامعه بین الملل مسؤول شکست در زمینه مبارزه با تروریسم است."

 

پربیننده ترین خبرها