داعش لباس افغانی را برای کارمندان موصل اجباری کرد

داعش لباس افغانی را برای کارمندان موصل اجباری کرد
پنج‌شنبه 12 شهريور 1394 - 17:48

گروه تروریستی داعش پوشیدن لباس افغانی برای کارمندان دولتی را از روز گذشته در موصل اجباری اعلام کرد.

گروه تروریستی داعش پوشیدن لباس افغانی برای کارمندان دولتی را از روز چهارشنبه در موصل اجباری اعلام کرد. این لباس عناصر گروه را از غیرنظامیان شهر متمایز می سازد.

روزنامه "رای الیوم" نوشت، کمیته های داعش به تمام ادارت دولتی، خدماتی و تربیتی اعلام کردند که از روز چهارشنبه لباس کارمندان دولت در استان "نینوی" باید به اصطلاح "اسلامی و شرعی" باشد که همان لباس افغانی است که عناصر گروه در استان و دیگر مناطق تحت اشغال، آن را می پوشند.   

یکی از مدیران دوایر خدماتی در موصل که خواست نامش فاش نشود، گفت: عناصر "شورای نظارت" داعش تهدید کرده کارمندانی را که از این دستور سرپیچی نمایند، به جریمه نقدی تا دو هزار دلار محکوم می کند.

وی با تمسخر افزود: چرا جریمه با پول اسلامی (دینار طلا) نباشد، اگر اسلام را دوست دارند و از صبح تا شب از آن دم می زنند؟!

"زکی سمیر" کارمند 44 ساله هم گفت: داعش با حمله به دوایر دولتی به مدیران و کارمندان آن ابلاغ کرد که پس از مدت کوتاهی لباس های "اسلامی شرعی بلند و عریض" را خواهد آورد که کارمندان در جریان شیفت کاری باید آن را بپوشند و از پوشیدن لباس های شخصی فعلی خودداری کنند.

سمیر افزود، داعش به کارمندان ابلاغ کرده هر کس که از روز چهارشنبه از پوشیدن این لباس خودداری کند، جریمه نقدی می شود و پیگیری و نظارت بر اجرای تصمیم از طرف کادرهای کمیته های نظارت انجام خواهد شد.

داعش دو کارگاه خیاطی را که موصل اشغالی به کار گرفته و آن را برای دوخت این نوع لباس که افغانی و پاکستانی است، مجهز نموده است.

ساکنان موصل می گویند، داعش این نوع لباس را به انبارهای کلی و جزیی شهر با قیمت های بسیار پایین فروخته و توزیع می نماید. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها