آیا بسیج مردمی از الانبار عقب نشینی کرده است؟

جمعه 13 شهريور 1394 - 16:40

عراق (العالم) – بسیج مردمی عراق در الانبار خبرهای منتشر شده در خصوص عقب نشینی نیروهایش پس از انتشار خبر رسیدن نیروهای آمریکایی به منطقه را تکذیب کرد.

"مصطفی الربیعی" خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد نیروهای بسیج مردمی توانستند ظرف چند ساعت گذشته حمله انتحاری به وسیله یک خودرو زرهی بمب گذاری شده در منطقه چینی در شمال تکریت را ناکام بگذارند.

از سوی دیگر نیروهای مشترک عراق در شهر رمادی مرکز استان الانبار مقدمات پایانی برای یورش به منطقه حی التأمیم یکی از مهم ترین پایگاه های گروهک تروریستی داعش در الرمادی را فراهم آوردند.

"احمد الاسدی" سخنگوی نیروهای بسیج مردمی به خبرنگار العالم گفت: هیچگونه عقب نشینی از سوی نیروهای بسیج مردمی از الانبار صورت نگرفته است و من با صدور بیانیه ای این خبر را تکذیب کردم.

نیروهای بسیج مردمی همچنان در چندین نقطه، شهر و موضع در استان الانبار حضور دارند.

درگیری شدید میان نیروهای نظامی مشترک عراق از یک سو و عناصر گروههای مسلح از سوی دیگر در محورهای مختلف دو استان الانبار و صلاح الدین ادامه دارد.

نیروهای بسیج مردمی همچنین توانستند با شلیک 6 موشک به یکی از مراکز تجمع تروریست های داعشی در منطقه 17 تن از آنان را به هلاکت رسانده و 33 تن دیگر را زخمی کنند.

این تحولات یک روز پس از اعلام آزادسازی برخی از ساختمانها و مخازن نفت در داخل پالایشگاه بیجی روی داد.

نبردهای بیجی از جنگ نظامی میدانی به نبرد رسانه ای ضد و نقیض تبدیل شده است. در همین راستا پنتاگون از پیشروی داعش در محله های بیجی و پالایشگاه خبر داد در حالیکه نیروهای عراقی این خبر آمریکا را تکذیب کرده و از عقب نشینی تروریست ها در منطقه خبر دادند.

در شهر سامرا نیروهای نظامی عراق موفق شدند حمله یک گروه انتحاری وابسته به داعش را خنثی کرده و با حمله به دو مرکز تجمع تروریست ها در مناطق مکیشیفه و خط لاین غربی در شهر سامرا بیش از 35 تروریست داعشی را به هلاکت برسانند.

اما در استان الانبار فرمانده لشکر هفتم ارتش عراق از به هلاکت رسیدن بیش از 100 تروریست در نبردهای ناحیه البغدادی و بخش حدیثه واقع در غرب شهر الرمادی خبر داد.

همچنین نیروی پلیس فدرال توانست 6 تن از تروریست ها را به هلاکت رسانده و 3 خودرو بمب گذاری شده در منطقه حصیبه واقع در شرق الرمادی را منهدم کند.

پربیننده ترین خبرها