مرجعیت عراق: پیگرد فاسدان را شروع کنید!

مرجعیت عراق: پیگرد فاسدان را شروع کنید!
جمعه 13 شهريور 1394 - 21:07

مرجعیت دینی در عراق، اقدامِ عملی برای مبارزه با فساد و پیگرد فاسدان و بازپس گیری اموالِ اختلاس شده و اکتفا نکردن به سخنرانی درباره اصلاحات را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید "احمد الصافی" نماینده آیت الله سیستانی در خطبه نماز جمعۀ امروز در حرم امام حسین (علیه السلام) اظهار داشت: نهادها و موسسه های دولت عراق، نیازی ضروری اصلاحات فراگیر دارند و همه می دانند و اعتراف می کنند مشکلات بزرگی که مردم این کشور متحمل آن شدند، نتیجه شدت گرفتن فساد بوده است.

وی افزود: همزبان شدن مسؤولان با فراخوان های اصلاحات و تایید آن در گفت وگوهای رسانه ای و سخنرانی هایشان کافی نیست. مسؤولان باید با جدیت کار کنند و به شیوه ای فعالانه در جهت تحقق عملی اصلاحات سهیم شوند.

الصافی خاطر نشان کرد: افراد مسؤول، در هر جایگاه باشند و از هر اختیاراتی برخوردار باشند، به تنهایی قادر نیستند اصلاحات مطلوب را محقق سازند و برای این کار، به همکاری دیگران در همه قوه ها نیازمندند.

خطیب جمعه کربلا، از قوه قضاییه و کمیته پاکدستی خواست پیگرد و بازخواست مهره های درشتِ فساد که از اموال مردم عراق به ثروت رسیدند را آغاز کنند و اموالِ اختلاس شده را از آنان بازپس گیرند.

سید احمد الصافی، این اقدام را "یکی از گام های اساسی در فرایند اصلاح و مبارزه با فساد" در عراق اعلام کرد.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها