نخست وزیر فنلاند خانه‌اش را به پناهجویان می‌دهد

نخست وزیر فنلاند خانه‌اش را به پناهجویان می‌دهد
شنبه 14 شهريور 1394 - 19:15

العالم - در حالی که کشورهای عربی مرزهای خود را به روی پناه جویان سوری و عراقی بسته‌اند، نخست وزیر فنلاند اعلام کرد که منزل شخصی خود را در شمال فنلاند به پناه جویان هدیه می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "یوها سپیلا" روز شنبه در سخنانی در تلویزیون  سراسری فنلاند (وای ال ای) با بیان این که منزل شخصی او در "کمپل" واقع در شمال فنلاند می تواند از سال جدید پذیرای پناه جویان باشد، از مردم کشورش خواست با پناهجویانی که از جنگ و فقر به اروپا می گریزند، همدردی کنند.

رویترز با اشاره به این که نخست وزیر فنلاند معمولا در هلسینکی پایتخت فنلاند اقامت دارد، به نقل از وی نوشت: طرح اتحادیه اروپا برای توزیع 120 هزار پناهجویی که از یونان، ایتالیا و مجارستان عازم دیگر کشورهای اروپایی هستند، باید داوطلبانه باشد؛ وی همچنین ابراز امیدواری کرد که فنلاند در این زمینه نمونه شود.

جنگ در سوریه و حضور تروریست های داعش و دیگر گروه های تکفیری و افراطی در چند کشور آفریقایی و خاورمیانه، باعث مهاجرت هزاران نفر از این مناطق به کشورهای اروپایی شده است.

حدود 50 هزار پناهجو عمدتا از سوریه و افغانستان به تازگی در مرزهای اتحادیه اروپا در صربستان و سپس در ورودی این مرزها در مجارستان توسط پلیس این کشور متوقف شده اند و از ادامه حرکت آنها به کشورهای ثروتمند این اتحادیه جلوگیری می شود.

با این حال مرگ 71 پناهجوی سوری در یک کامیون حمل مواد غذایی در اتریش و نیز تصاویر پسر بچه 3 ساله غرق شده در ساحل بدروم ترکیه، باعث شده تا کشورهای مقصد، به بازنگری در سیاست خود در قبال پناه جویان بپردازند.

با گذشت بیش از 4 سال از بحران سوریه که از سوی تروریست های تکفیری و حامیان غربی - عربی آنها به این کشور تحمیل شده، هر روز ابعاد زندگی شهروندان سوری در این کشور بدتر می شود؛ حدود 5 /11 میلیون شهروند سوری از جمعیت 5 / 23 نفری این کشور آواره هستند که 4 میلیون نفر آنها در کشورهای ترکیه، اردن و لبنان و در شرایط بسیار سخت زندگی می کنند و مابقی نیز در داخل سوریه آواره هستند.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها