سلمان برای فرار از جنگ یمن به واشنگتن رفت!

شنبه 14 شهريور 1394 - 22:45

بیروت، العالم ـ کارشناس لبنانی مسایل راهبردی تاکید کرد که کشورهای ائتلاف ضد یمن در جنگ علیه این کشور گرفتار شده‌اند و سفر پادشاه عربستان به واشنگتن بر همین اساس بوده است.

سرهنگ محمد مرتضی روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: نشست رییس جمهور آمریکا و شاه سعودی در واشنگتن پس از آن صورت گرفت که عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس احساس کردند که به سبب جنگ یمن در مخمصه ای گرفتار شده اند و لازم بود تا ملک سلمان برای بررسی آخرین تحولات در عرصه یمن و امور منطقه به آمریکا سفر کند.

وی افزود: نهادهای جامعه مدنی و سازمانهای حقوق بشری که با پول عربستان خریداری شده اند، تاکنون نتوانسته اند خود را به محل وقوع کشتارها در یمن، سوریه و عراق برسانند؛ در عین حال برخی از این نهادها در اطراف کاخ سفید تظاهرات کردند و خواستار اخراج شاه عربستان از آمریکا به خاطر جنایات در کشورهای یاد شده، شدند، بویژه که عربستان جنایت های بی شماری در کشورهای عربی و اسلامی مرتکب شده است.

این کارشناس لبنانی مسایل راهبردی خاطرنشان کرد که ممکن نیست عربستان و کشورهای حاشیه خلیج فارس تحت تاثیر تظاهرات نهادهای مزبور قرار گیرند، زیرا همچون برده ای در اختیار اربابان خود هستند؛ آمریکا به طور کامل در زمینه اقتصاد و سیاست و در جنگها، بر کشورهای حاشیه خلیج فارس تسلط دارد و ریاض به طور کامل تحت سیطره آمریکاست و نمی تواند در مقابل آمریکا دست به اقدام و حرکتی بزند؛ غیرممکن است که اختلافی میان برده و اربابش رخ دهد.

مرتضی اظهار داشت که آمریکا در دریای سرخ و در خلیج فارس حضور دارد و سلاح هایی که عربستان خریداری می کند، در واقع نظامیان آمریکایی در منطقه از آنها استفاده می کند؛ تمام ناوگان و سلاح هایی که از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان خریداری شده اند، آمریکا آنها را در منطقه بکار می گیرد و هزینه آنها را آل سعود و حاکمان عرب خلیج فارس پرداخت می کردند همچنانکه هزینه تمام سلاح هایی که در جنگ آمریکا علیه عراق بکار رفت، توسط آل سعود پرداخت شده بود.

وی گفت: کشتی هایی که به قیمت یک میلیارد دلار از سوی عربستان خریداری شد، ارتش عربستان نمی تواند آنها را هدایت کند و عربستانی ها برای هدایت این کشتی ها آموزش ندیده اند و آمریکایی ها و اسراییلیها از سوی عربستان این کار را انجام خواهند داد؛ ما از قبل از این امر اطلاع داشتیم.

FF-05-17:55

پربیننده ترین خبرها