نامه‌ای سرگشاده در سرزنش دیوید کامرون درباره مهاجران

نامه‌ای سرگشاده در سرزنش دیوید کامرون درباره مهاجران
يکشنبه 15 شهريور 1394 - 22:46

ایندپندنت در نامه‌ای سرگشاده با سرزنش نخست‌وزیر انگلیس و دیگر مخالفان اعطای پناهندگی به مهاجران جنگ‌زده، خواستار برخورد انسانی‌تر آن‌ها با بحران مهاجران در اروپا شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  ایندیپندنت در نامه‌ای خطاب به «دیوید کامرون،» نخست‌وزیر انگلیس، «فیلیپ هاموند،» وزیر امور خارجه این کشور، مردم انگلیس، دولت‌های بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، هلند، لهستان، اسلواکی، تظاهرکنندگان آلمانی و بسیاری دیگر از مخالفان اعطای پناهندگی به این مهاجران نوشته است:

 

نامه‌ای سرگشاده در سرزنش دیوید کامرون درباره مهاجران

 

«شما مسئول پخش شایعات و برانگیختن احساسات ضد مهاجران در ماه‌ها و هفته‌های گذشته هستید. برخی از شما پناهندگان را با ادبیاتی سخیف مورد خطاب قرار دادید و از پیاده شدن مهاجران از قطارها ممانعت کردید. شما به‌سادگی این حقیقت را که اکنون انسان‌هایی از جنس خودتان به یاری شما نیاز مبرمی دارند را فراموش کرده‌اید؛ انسان‌هایی که از چنگال مرگ و ویرانی زادگاهشان می‌گریزند اما با سفر به اروپا با خطری به مراتب جدی‌تر مواجه می‌شوند. شما ترجیح داده‌اید حقیقت وجودی مهاجران را انکار کنید.»

 

نامه‌ای سرگشاده در سرزنش دیوید کامرون درباره مهاجران


«زمان آن رسیده که به [مخالفت خود] پایان دهید چراکه هرروز هزاران انسان جان خود را از دست می‌دهند؛ چراکه کودکان در سواحل اروپا به کام مرگ کشیده می‌شوند؛ چراکه آبروی اروپا به‌عنوان سردمدار حقوق‌بشر، درخطر است. اگر اکنون اقدامی نکنیم برای همیشه تاریخ احساس پشیمانی خواهیم کرد.»

نویسنده در پایان نامه با انتشار مجدد تصاویر جسد بی‌جان «آیلان کُردی،» کودک نوپای سوری، در ساحل ترکیه، این سؤال را مطرح می‌کند: «اگر این تصاویر تأثیری در شما ایجاد نمی‌کنند، پس چه چیزی می‌تواند نگرش و رویکرد شما را تغییر دهد؟»
 

پربیننده ترین خبرها