شمار کشته های عملیات مأرب به 300 نفر رسید

شمار کشته های عملیات مأرب به 300 نفر رسید
دوشنبه 16 شهريور 1394 - 12:41

منابع یمنی تاکید کردند شمار نظامیان کشته شده سعودی، اماراتی و بحرینی در حمله موشکی روز جمعه، 15 شهریور ماه، ارتش یمن به پایگاه صافر در استان مأرب به 300 نفر رسید.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع نظامی یمنی با استناد به اطلاعات بسیار ویژه و تایید شده، تاکید کردند شمار کشته شدگان نظامیان سعودی، اماراتی، بحرینی و دیگر کشورهای ائتلاف عربی در عملیات پایگاه صافر در استان مأرب به 300 نظامی از جمله افسران و سربازان افزایش یافت.

این منابع گفتند: انفجار موشک بالستیک توچکا در این پایگاه هنگام تجمع صبحگاهی نظامیان، به تلفات فراوان و شمار بالای کشته ها منجر شده است. 

این موشک دارای طول ۶٫۴ متر است و یک کلاهک ۵۰۰ کیلوگرمی دارد.

علاوه بر این انفجار انبارهای مهمات و موشک های آماده در این پایگاه و موشک های بالگردهای آپاچی باعث کشته شدن شمار زیادی از نظامیان متجاوز شد.  

"المنار" به نقل از منابع نظامی تأکید کرد که احمد العسیری، سخنگوی نظامی سعودی، شنبه گذشته به کشته شدن 10 نظامی سعودی در پایگاه صافر اذعان کرد و گفت که شمار زیادی نیز زخمی شده اند که حال برخی از آن ها وخیم است و شماری دیگری نیز برای مداوا به عربستان منتقل شده اند و تعدادی از آن ها نیز در استان مأرب باقی مانده اند.

اعلام آمار اندک کشته شدگان توسط مقامات سعودی و اماراتی، نشان می دهد که متجاوزان همواره آمار واقعی کشته شدگان در این عملیات را سانسور می کنند.

پربیننده ترین خبرها