امریکا از گارد ملی عراق چه میخواهد

امریکا از گارد ملی عراق چه میخواهد
دوشنبه 16 شهريور 1394 - 14:33

سفیر آمریکا در بغداد بر پایبندی مسؤولان ارشد عراقی به اصلاح بخش امنیتی تاکید کرد و گفت: وضع قانون گارد ملی به تعمیق وحدت عراق کمک خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "استوارت جونز" در سخنانی در کنفرانس (اصلاح بخش امنیتی و دفاع در عراق) اظهار داشت: سیاست کلی زمانی بهتر است که پاسخگوی شهروندان باشد و اکنون زمان مناسبی برای بررسی اصلاحات در بخش امنیتی است، و مسؤولان ارشد عراق به آن پایبند هستند و جامعه بین المللی در این زمینه حمایت می کند.
جونز تاکید کرد: باید در پی این اصلاحات فرماندهان حرفه ای براساس شایستگی و توانایی روی کار بیایند. همه سربازان خواستار تشویق و حمایت هستند و این اصلاحات می تواند آموزش و تجهیز را بهبود بخشد و مهارت های آن ها را گسترش دهد.
سفیر آمریکا خاطرنشان کرد: آمریکا و کشورهای ائتلاف به کمک به دولت و ملت عراق در بهبود ساختار امنیت ملی این کشور پایبند هستند، و واشنگتن در حال حاضر بیش از 12 هزار سرباز عراقی را آموزش می دهد و همچنین برنامه بسیاری خوبی برای آموزش پلیس وجود دارد.
جونز در همین رابطه تاکید کرد: وضع قانون گارد ملی که هم اکنون در مجلس نمایندگان بررسی می شود و در اصلاحات حیدر العبادی نخست وزیر عراق به آن اشاره شده است، به تعمیق وحدت کشور کمک خواهد کرد و همچنین می تواند تاثیر نیروهای امنیتی را در مناطقی که حمایت می کنند، تقویت کند.
* پروژه جدید آمریکا برای دخالت در عراق
فراکسیون پارلمانی "بدر" روز دوشنبه به سفیر آمریکا در بغداد درباره ادامه دخالت در امور داخلی و فرایند سیاسی عراق هشدار داد.
این فراکسیون با صدور بیانیه ای اعلام کرد: عراق کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و ما به سفیر آمریکا درخصوص ادامه دخالت در امور داخلی عراق و فرایند سیاسی این کشور هشدار می دهیم.
این فراکسیون از سفیر آمریکا خواست از فشارها برای تصویب قانون گارد ملی با وضعیت کنونی، دست بردارد.
فراکسیون بدر وحدت عراق را خط قرمز دانست و تأکید کرد: هدف از این طرح، تشکیل نیرو برای استانهایی است که در معرض تجزیه قرار گرفته اند.
در این بیانیه تأکید شده است که عراقی ها اجازه نمی دهند دیگران آینده این کشور را تهدید کنند و همانطور که با تروریسم داعش جنگیدند، برای وحدت مردم و سرزمین خود نیز خواهند جنگید.
فراکسیون بدر همچنین از پافشاری سفرای آمریکا و انگلیس برای تصویب قانون گارد ملی ابراز تعجب و اعلام کرد که این پافشاری بیانگر آن است که آنان اهداف مشکوکی دارند.
"سلیم الجبوری" رئیس پارلمان عراق دیروز اعلام کرد که نمایندگان از همه قوانین امنیتی و دفاعی حمایت می کنند، و روز سه شنبه (فردا) برای تصویب قانون گارد ملی آماده هستند.

پربیننده ترین خبرها