دستگاه قضایی عراق در تعقیب دانه‌درشت‌ها

دستگاه قضایی عراق در تعقیب دانه‌درشت‌ها
دوشنبه 16 شهريور 1394 - 18:39

سخنگوی نخست وزیری عراق با تأکید بر ادامه پیگرد مسئولان اصلی فساد از سوی دستگاه قضایی این کشور، گفت: نخست وزیر عراق با آغاز اصلاحات درصدد اثبات این واقعیت است که هیچ کس با هیچ پست و مقامی، مافوق قانون نیست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سعد الحدیثی سخنگوی نخست وزیری عراق در پاسخ به سؤالی درباره برنامه دولت در زمینه پاسخ گویی به دعوت مرجعیت به مقابله با عوامل اصلی فساد و دانه درشت ها به روزنامه الصباح چاپ بغداد گفت: عبادی درباره پیگردد عوامل اصلی فساد، برنامه مفصلی دارد که با نگاه مرجعیت در این باره تفاوتی ندارد و براساس ادامه روند اصلاحات قانونی و عدم تساهل با افراد متهم به فساد، بدون توجه به جایگاهها و مناصبشان، استوار است، اما باید در نظر داشت که ابزار اجرای این اصلاحات، نهادهای قانونی هستند. از این رو یک کارگروه از اعضای کمیته بررسی دارایی های مسئولان به همراه متخصصان تشکیل شده است و با هدف اتخاذ اقدامات مناسب، گزارش های دوره ای تهیه می نماید.

حدیثی با اشاره به اینکه فهرست مشخصی از افراد دانه درشت متهم به فساد در کشور وجود ندارد، مجددا تأکید کرد: اصلاحات، جریان یا گروه و افراد مشخصی را هدف قرار نداده است و در صورت اثبات دست داشتن افراد در فساد، هرگز از بازخواست و مجازات در امان نخواهند بود و هر اتهامی باید با استناد به دلایل موثق و از طریق دستگاه قضایی پاک، شجاع و مستقل که از قدرت و کفایت دفاع از حق برخوردار باشد، ثابت شود.

سخنگوی دفتر نخست وزیری عراق افزود: دبیرخانه هیأت وزیران راهکارهایی درباره روش های اجرای بخشنامه های مبارزه با فساد و ساماندهی مجدد کارمندان و مسئولین وزارتخانه هایی در آنها تغییرات و اصلاحاتی صورت گرفته است، ارائه کرده است و کارمندان این وزارتخانه ها به مناصب و مشاغلی مشابه تخصص کاری شان منتقل خواهند شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها