اطلاعات تازه مجتهد درباره تلفات ائتلاف درمارب

اطلاعات تازه مجتهد درباره تلفات ائتلاف درمارب
سه شنبه 17 شهريور 1394 - 17:36

العالم - مجتهد افشاگر معروف عربستانی اعلام کرد که پادگان 107 ائتلاف در استان مارب با بیش از یک فروند موشک توشکا توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن هدف قرار گرفت و کشته و زخمی های آن به بیش از هزار نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم مجتهد در صفحه توییتر خود نوشت: تعداد کامل تلفات حمله اخیرهزار و 70 نفر شامل 300 کشته و  770 زخمی از نظامیان امارات، بحرین و عربستان بوده است.

وی همچنین درباره توان موشک های توشکا نوشت: برد این موشک 70 کیلومتر و دارای کلاهک جنگی به وزن 600 کیلوگرم با قدرت انفجاری بسیار شدید است که ضریب خطای آن 150 متر می باشد.

به گفته مجتهد انصارالله همچنین دارای 30 فروند موشک بالستیکی از نوع موسودان بی ام 25 ساخت کره شمالی است که برد آن به چهارهزارکیلومتر می رسد.

مجتهد توضیح داد که وزن موشک موسودان به 12 تن، طول 12متر، قطریک و نیم متر ، وزن کلاهک آن هزار و 500 کیلوگرم با قدرت انفجاری بسیار شدیدو ضریب خطای 500 متراست.

به نوشته این افشاگرعربستانی، انصارالله یمن تا زمان حاضر فقط به خاطر پیامدهای خطرناک از آن استفاده نکرده  و شلیک موسودان را آخرین راهکار می داند.  

مجتهد می نویسد که آمریکایی ها به عربستان پیام داده اند که بر اساس ارزیابی آنان، موشک های موسودان در حمله های هوایی منهدم نشده و مکان استقرار آن مشخص نیست.

عربستان سعودی با همراهی 9 کشورعربی و تایید آمریکا و رژیم صهیونیستی از ششم فروردین ماه امسال حملات هوایی گسترده ای به شهرها و مناطق مسکونی یمن آغاز کرد که تاکنون موجب قتل عام هزاران تن از شهروندان و تخریب وسیع زیرساخت های این کشور شده است.

بهانه عربستان برای شروع این حمله حمایت از عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و تلاش برای بازگردان او به قدرت بوده است.

عمان تنها کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس است که درائتلاف تجاوز به یمن شرکت نکرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها