بلغارستان آسمان خود را روی کمک های روسیه بست

بلغارستان آسمان خود را روی کمک های روسیه بست
سه شنبه 17 شهريور 1394 - 21:23

العالم - وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، صوفیه با گشودن آسمانش به روی هواپیماهای حامل کمک های انسان دوستانه مسکو برای مردم سوریه مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پایگاه اینترنتی"روسیا الیوم" گزارش کرد، دولت بلغارستان درخواست روسیه برای بازکردن آسمانش به روی هواپیماهای ترابری نظامی روس را با خاطر تردید درباره نوع محموله های موجود در این هواپیماها رد کرد.

خبرگزاری "تاس" به نقل از "بتینا جوتیفا" سخنگوی وزارت امورخارجه بلغارستان گزارش کرد که وزارت این تصمیم را به طور مستقل اتخاذ نموده است.

پیشتر برخی از رسانه های گروهی از فشارهای آمریکا بر بلغارستان در این زمینه گزارش داده بودند.

سخنگوی وزارت امور خارجه یونان نیز گفت، مسکو به آتن اعلام کرده که نیازی به عبور از آسمان یونان ندارد بلکه از مسیری دیگر در شرق خاک یونان استفاده خواهد کرد.

آتن اعلام کرد که از آمریکا درخواستی درباره بستن آسمانش به روی هواپیماهای روسیه که قصد عزیمت به سوریه را دارند دریافت کرده که در دست بررسی است. 

یک منبع دیپلماتیک یونانی پیشتر گفته بود که آتن با بستن آسمانش به روی هواپیماهای روس حامل کمک های انسان دوستانه به سوریه بر اساس خواست سفارت واشنگتن در آتن مخالفت کرده است.

این منبع به خبرگزاری "نووستی" گفت، سفارت آمریکا از دولت یونان خواسته عبورهواپیماهای روس از آسمان یونان را ممنوع نماید اما دولت آتن آن را رد کرده تا روابطش با روسیه تیره نشود. 

وی افزود، مسکو از آتن مجوز پرواز هواپیماهایش بر فراز آسمان یونان برای انتقال کمک های انسان دوستانه به سوریه در روزهای 1 تا 24 سپتامبر 2015 را دریافت کرده است.   

روسیه پیشتر با مشکلاتی در زمان ارسال کمک های انسان دوستانه اش به سوریه از طریق آسمان ترکیه مواجه شده بود.

ترکیه اکتبر 2012 یک فروند هواپیمای سوری که از مسکو پرواز کرده بود را توقیف و محموله دستگاه های الکترونیک ارسالی از طرف شرکت روسی برای مشتری اش در سوریه را مصادره کرد.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها