آغاز پرواز جنگنده های فرانسه در آسمان سوریه

آغاز پرواز جنگنده های فرانسه در آسمان سوریه
چهارشنبه 18 شهريور 1394 - 22:37

وزارت دفاع فرانسه از انجام اولین پروازهای شناسایی نیروی هوایی این کشور در آسمان سوریه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از عصر ایران ، پروازهای شناسایی فرانسه با استفاده از هواپیمای جنگنده رافائل صورت گرفت. این جنگنده ها درخلیج فارس مستقر هستند و از این منطقه برای پرواز شناسایی در سوریه پرواز کرده اند.

این پروازها برای کسب اطلاعات از مراکز داعش در سوریه و حمله علیه آن انجام می شود.

فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه دوشنبه اعلام کرده بود: فرانسه پروازهای شناسایی خود را با هدف آغاز بمباران هوایی پایگاه های داعش در  سوریه در آینده انجام می دهد.

 

آغاز پرواز هواپیماهای فرانسه در آسمان سوریه

 

فرانسه تاکنون تنها در حملات هوایی علیه داعش در عراق شرکت کرده بود. هم اکنون ائتلافی از کشورهای غربی و عربی به علاوه استرالیا  مراکز داعش در سوریه و عراق را مورد هدف حملات هوایی قرار می دهند.

مسولان فرانسوی پیش از این از قدرت گرفتن دولت بشار اسد رئیس جمهور سوریه در نتیجه حملات هوایی پاریس علیه داعش هراس داشتند.

یکی از مسوولین وزارت دفاع فرانسه بیان کرد: پروازهای شناسایی روز سه شنبه با هدف کسب اطلاعات از پایگاه های داعش و بررسی اوضاع در سوریه صورت گرفت.

وی تاکید کرد: "عملیات مشابه آن در روزهای آینده نیز آغاز  خواهد شد."

هواپیمای باری روسیه در فرودگاهی در استان لاذقیه سوریه در حال تخلیه محموله های انسان دوستانه

 

آغاز پرواز جنگنده های فرانسه در آسمان سوریه / آمریکا: فرود هواپیماهای نظامی روسیه در زادگاه بشار اسد


 

آغاز پرواز جنگنده های فرانسه در آسمان سوریه

 

* آمریکا: فرود هواپیماهای نظامی روسیه در سوریه

 

مقامات امریکایی در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه از فرود 3 هواپیمای نظامی در سوریه خبر دادند.

این هواپپماها زمانی در سوریه فرود آمدند که روز به روز نگرانی های واشنگتن از گسترش نقش نظامی روسیه در سوریه افزایش می یابد.

قبل از این برخی از مخالفان دولت سوریه مدعی مشارکت ارتش روسیه در جنگ داخلی سوریه شده بودند اما این موضوع تاکنون از سوی منابع رسمی تایید نشده است.

مقامات آمریکایی که خواهان عدم ذکر نام شان شدند، بیان کردند: دو فروند از هواپیماهای روسی باری "آنتونوف 124 کوندور" بودند اما هواپیمای سوم، مخصوص نقل و انتقال افراد است.

یکی از مقامات آمریکایی گفت: این هواپیماها در فرودگاه استان لاذقیه (زادگاه بشار اسد رئیس جمهور سوریه) در شمال غرب سوریه به زمین نشستند.

به گفته وی روس ها در این منطقه ساختمان های موقتی ایجاد کرده اند که می توان صدها نفر را در آنها جای داد و این نشان می دهد که این منطقه به نوعی پایگاه هوایی پیشرفته تبدیل شده است.

وی همچنین تاکید کرد:" اطلاعاتی از وجود سلاح روسی در پایگاه هوایی در دست نیست."

کاخ سفید پیش از این در روز سه شنبه هشدار داد که تجمع نظامی روسیه در سوریه می تواند زمینه برخورد آنها با جنگنده های آمریکا را فراهم کند.

در حال حاضر ائتلاف نظامی با عضویت شماری از کشورهای عربی و غربی به رهبری آمریکا مراکز داعش در عراق و سوریه را مورد هدف قرار می دهند. هدف گیری مراکز داعش در سوریه بدون هماهنگی با دولت دمشق انجام می شود.

" جان کری" وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در تماس تلفنی با "سرگئی لاوروف" همتای روسی  خود، زمینه های نگرانی ایالات متحده آمریکا در مورد گسترش وجود نظامی روس ها در سوریه را به اطلاع وی رساند.

وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه تاکید کرده بود که روسیه هیچگاه از حمایت نظام دولت سوریه با اسلحه و آموزش های نظامی وحشت نداشته است.

" ماریا زاکارووا" سخنگوی وزارت خارجه گفت: لاوروف در تماس تلفنی با جان کری تاکید کرده بود که طرف روسی هیچ گاه از دراختیار قراردادن تجهیزات نظامی به سوریه در جهت مبارزه با تروریسم بیم نداشته است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها