تسلط کامل ارتش سوریه بر میادین نفتی حمص

تسلط کامل ارتش سوریه بر میادین نفتی حمص
پنج‌شنبه 19 شهريور 1394 - 20:18

استاندار حمص در مرکز سوریه اعلام کرد؛ ارتش این کشور، میدان‌های نفتی این استان در منطقه جزل را به طور کامل به کنترل خود درآورده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از طلال البرازی استاندار حمص نوشت: ارتش سوریه توانست بعد از درگیری شدید با عناصر گروه تروریستی داعش میدان نفتی جزل را بار دیگر به کنترل درآورد.

داعش در دو روز گذشته با سوء استفاده از کاهش دید بر اثر طوفان و گرد و غبار، اقدام به پیشروی در میدان های نفتی واقع در 15 کیلومتری شمال غرب شهر تدمر کرده بودند.

البرازی افزود: ارتش در این درگیری ها، ضربات سنگینی به تروریست ها وارد کرد که بر اثر آن شمار زیادی از آنان کشته و زخمی شده و بقیه عناصر به طرف شهر تدمر واقع در شرق این منطقه فرار کردند.

همچنین نیروهای ارتش روز گذشته با تروریست های گروه جبهه النصره و گروه های "جنبش حزم"، "جیش التوحید" و "گردان های الفاروق" در شرق شهرک تلبیسه و اراضی الدغلی در اطراف این شهرک در حومه شمالی حمص درگیر شدند.

نیروهای سوری در عملیات دیگری، تلاش عناصر جبهه النصره برای نفوذ از روستای عقرب به سوی روستای التاعونه در حومه شهر الحوله واقع در شمال غرب حمص را ناکام گذاشته و شماری از عناصر مسلح را کشته و زخمی و سایر عناصر مسلح را وادار به فرار کردند.

همچنین یگان های ارتش تلاش تروریست ها برای نفوذ به فرودگاه نظامی دیر الزور را ناکام گذاشته و خسارت جانی و تسلیحاتی سنگینی به آنها وارد کردند. یگانهای ارتش مستقر در فرودگاه دیر الزور ضمن مقابله با تروریست ها، شمار زیادی از آنها را کشته و شمار دیگری را زخمی کردند. در این عملیات همچنین تعداد زیادی از تسلیحات، مسلسل های سنگین و دیگر سلاح های تروریست ها منهدم شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها