آیا گفتگوی سیاسی، بحران طولانی لبنان را پایان می‌دهد؟

آیا گفتگوی سیاسی، بحران طولانی لبنان را پایان می‌دهد؟
پنج‌شنبه 19 شهريور 1394 - 21:58

بیروت، (العالم) – پس از نشست هیات دولت لبنان با هدف حل بحران زباله، رؤسای فراکسیون‌های پارلمانی این کشور نیز برای حل بحران سیاسی و مذاکره برای تعیین رییس جمهور تشکیل جلسه دادند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم در بیروت، در پایان نشست گفت و گوی سیاسی رؤسای فراکسیون های مجلس لبنان مقرر شد که روز چهارشنبه آینده به عنوان موعد بعدی جلسه باشد.

همزمان با این گفت و گو، هزاران لبنانی در بیروت برای بیان اعتراضاتشان تحصن کردند.   

در نشست پارلمان لبنان مطالب مختلفی باید توسط نمایندگان و روسای فراکسیون ها بررسی می شد اما مساله حل بحران خلاء سیاسی و تعیین رییس جمهور مهمترین موضوع بود که بیشترین وقت را به خود اختصاص داد چون دستیابی به توافق درباره آن دشوار است و به همین دلیل تصمیم گرفته شد این مساله و دیگر امور در جلسه هفته آینده بررسی شود. 

"عدنان ضاهر" دبیرکل مجلس نمایندگان لبنان پس از جلسه امروز پارلمان در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد، در این نشست نمایندگان شرکت کننده در جلسه دیدگاه خود نسبت به مسایل گوناگون به ویژه موضوع انتخاب رییس جمهور را بیان کردند.      

بیشتر نمایندگان به این نتیجه رسیدند که برگزاری جلسه پارلمان بهتر از برگزار نکردن آن است چون در نهایت می توان در سایه این نشست ها به نقاط مشترکی دست یافت، عده ای نیز تاکید کردند که گفت و گو برای احیای روند انتقال آرام قدرت، بسیار ضروری است.

"هانی قبیسی" نماینده فراکسیون توسعه و آزادی لبنان به العالم گفت: طبیعی است که گفت و گو برقرار باشد چون اختلاف عمیقی در لبنان وجود دارد و برای حل مشکلات باید از طریق گفت و گو تلاش کنیم، این یک وظیفه ملی و وظیفه هر مسوول لبنانی است.    

"نبیل نقولا" از فراکسیون تغییر و اصلاح نیز خاطرنشان کرد؛ ما می خواهیم با گفت و گو به توافق درباره روند انتقال آرام قدرت و حاکمیت مجدد مردم برسیم. 

"تمام سلام" نخست وزیر لبنان هم به خبرنگاران گفت: از تمام نیروهای سیاسی شرکت کننده، ایفای نقش فعال و مثبت برای موفقیت این گفت و گوها و خروج از بحران ریشه دار را خواستاریم.

لبنان از 25 مه 2014 به سبب اختلافات داخلی بدون رییس جمهوری است و پیامد خالی بودن کرسی ریاست جمهوری،بروز بحران های اقتصادی،اجتماعی و امنیتی در لبنان است که به تهدیدی برای شهروندان لبنانی تبدیل شده و به نا امنی و بی ثباتی در کشور دامن زده است.

FF-10-16:45

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها