رئیس جمهوری فراری یمن حاضر به مذاکره بدون شرط شد

رئیس جمهوری فراری یمن حاضر به مذاکره بدون شرط شد
جمعه 20 شهريور 1394 - 09:25

العالم - منابع رسمي از مذاكرات مستقيم و بي قيد وشرط دولت عبدربه منصور هادي رئيس جمهوری مستعفي و فراري يمن با جنبش انصارالله و حزب كنگره خلق يمن در شهر مسقط خبر دادند.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، عبدالله الصائدي رئيس كميته سياسي مامور بررسي پيشنهادات اسماعيل ولد الشيخ احمد نماينده سازمان ملل در امور يمن به شبكه تلويزيوني "بي بي سي " گفت كه دولت عبدربه منصورهادي با ورود به مذاكره مستقيم و بدون قيد و شرط با جنبش انصار الله و حزب كنگره خلق به رياست علي عبدالله صالح رئيس جمهوری پيشين يمن براي اجراي قطعنامه 2216 شوراي امنيت و قطعنامه هاي مربوطه در شهر مسقط پايتخت عمان موافقت كرد.

وي افزود: عبدربه منصور امشب با مشاورانش براي بحث درباره اقدام های بعدي ملاقات خواهد كرد كه مهمترين آن، معرفي اعضاي هيئت دولت خود در مذاكرات است.

عبدربه منصور هادی در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۵ پس از آن‌که حوثی‌ها کاخ ریاست‌ جمهوری را تصرف کردند به منظور ایجاد خلاء سیاسی در کشورش از مقام خود استعفاء کرد و سپس از صنعا گریخت.

از ششم فروردین ماه امسال عربستان سعودی با تشکیل ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و تایید آمریکا و رژیم صهیونیستی حملات گسترده ای به شهرهای مختلف یمن انجام داده است و هدف از آن را بازگرداندن عبدربه منصور به قدرت اعلام کرده است.

پربیننده ترین خبرها