تشدید تجاوز جنگنده های سعودی به شهرهای یمن

تشدید تجاوز جنگنده های سعودی به شهرهای یمن
جمعه 20 شهريور 1394 - 13:46

العالم - منابع محلی یمن از تشدید حملات جنگنده ای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی به استان های صنعا، مأرب و تعز در نخستین ساعات بامداد امروز جمعه خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از منابع محلی در این حمله شماری از غیرنظامیان یمنی شهید شدند.

منابع پزشکی گفتند در حمله به منطقه الحفا و مقر نخستین یگان زرهی سابق در صنعا، دستکم دو نفر شهید شدند.

همچنین طی ساعت های اخیر جنگنده های سعودی بیش از 30 بار مارب را بمباران کردند که در نتیجه شماری کشته یا زخمی و چندین باب منزل مسکونی و اماکن تجاری تخریب شد.

کاخ ریاست جمهوری و منطقه نظامی در شهر تعز نیز هدف حملات جنگنده های ائتلاف سعودی قرار گرفت. جنگنده های سعودی همچنین شهر حرض در حومه حجه، مناطقی در صعده به اضافه مجتمع دولتی و اداره امنیت شهر اب را بمباران کردند.

درهمین حال ارتش یمن و کمیته های مردمی موفق شدند مانع پیشروی مزدوران سعودی شوند. قبایل مارب نیز خواستار تشکیل شورای ملی مقاومت برای مبارزه با اشغالگری و بیرون راندن اشغالگران از این استان شدند.

به گفته منابع یمنی در پاسخ به ادامه تجاوزات سعودی ها، ارتش یمن و کمیته های مردمی با هدف قرار دادن مواضع نظامی سعودی در جیزان در داخل عربستان، دو خودروی نظامی را منهدم کنند. در این حملات شماری از سربازان و افسران سعودی نیز کشته یا زخمی شدند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان از کشته شدن یک سرباز این کشور در حمله به یکی از مراکز گارد مرزی در منطقه جازان خبر داد.  به این ترتیب شمار سربازان سعودی که در نتیجه بمباران یا درگیری در این مناطق کشته شدند دستکم به بیش از 60 تن می رسد.

پربیننده ترین خبرها