سازمان دیده بان حقوق بشر اعلام کرد:

برخورد با پناهجویان مانند حیوانات در مجارستان

شنبه 21 شهريور 1394 - 13:05

سازمان دیده بان حقوق بشر در بیانیه ای برخورد پلیس مجارستان با پناهندگان را همچون برخورد با حیوانات توصیف کرد .

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان دیده بان حقوق بشر این بیانیه را در واکنش به فیلمی منتشر کرد که در آن پلیس مجارستان به صورت غیرانسانی و توهین آمیز غذا را میان پناهندگان توزیع می کند.

این فیلم توسط یک داوطلب زن اتریشی در اردوگاه "روزکه" به صورت مخفیانه گرفته شده است.

در این فیلم نیروهای پلیس در حالی که ماسک به دهان زده اند ، بسته های ساندویچ را به سوی ده ها پناهنده می اندازند پناهندگانی که برای گرفتن غذا همدیگر را هل می دهند و تعدادی زن و کودک نیز در میان پناهندگان دیده می شوند و پناهندگانی که پشت یک نرده هستند ، تلاش می کنند با نشان دادن خود به پلیس و دراز کردن دستشان ساندویچی را که در هوا پرتاب می شود ، به دست بیاورند .
الکساندر اسپریتزِندورفِر همسر این داوطلب زن اتریشی اعلام کرد : نحوه غذا دادن پلیس مجارستان به پناهندگان مثل غذادادن به حیوانات در قفس است و گویا اردوگاه "روزکه" گوانتانامو اروپا است .
الکساندر افزود : این نحو برخورد با پناهندگان غیرانسانی است و از چهره پناهندگان می توان فهمید که بسیار گرسنه هستند .
ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اعلام کرد که دولت از اوایل هفته آینده همه مهاجرانی را که غیرقانونی از مرزهای این کشور عبور کنند ، بازداشت خواهد کرد .

یک خبرنگار زن مجارستانی نیز چند روز پیش یک پناهنده سوری مسن را که کودکش را به آغوش گرفته بود، با ضربه پا به زمین انداخت و به چند پناهنده خردسال و بزرگسال نیز لگد می زد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها