گزارش العالم از آخرین رویدادهای شهر زبدانی + فیلم

شنبه 21 شهريور 1394 - 15:13

خبرنگار شبکه العالم از سوریه گزارش داد، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت لبنان کنترل چند ساختمان دیگر را در شمال شهر زبدانی در حومه دمشق در اختیار گرفتند و به مواضع تروریست ها در چند محور حمله کردند.

این در حالی است که حمله تروریست های "احرار الشام" و "جبهة النصرة" به منطقه کرم العلالی در ارتفاعات شرق زبدانی نیز ناکام ماند.
حمله ارتش سوریه و مقاومت لبنان به تروریست ها در شهرک مضایا واقع در جنوب زبدانی نیز به کشته شدن شماری از آن ها منجر شد.
نیروهای مشترک ارتش سوریه و مقاومت بویژه بعد از سیطره بر چند ساختمان مشرف به دره زبدانی در شمال شهر زبدانی، پیشرفت قابل توجهی را رقم زدند.
ریاض صقر، کارشناس امور راهبردی سوریه، در خصوص دستاوردهای ارتش و مقاومت تصریح کرد: در محور شمالی شهر پیشرفت بسیار خوبی صورت گرفت و تروریست ها در مساحتی 500 متری محاصره شده اند.
در محور جنوب شرقی شهر نیز درگیری های شدیدی میان ارتش و مقاومت با گروه های تروریستی النصره و احرار الشام رخ داده است.
ارتش سوریه همچنین مواضع تروریست ها را در محله البلد در مرکز زبدانی و پیرامون کلیسای روم هدف حمله موشکی و توپخانه ای قرار داد که به کشته شدن شماری از تروریست ها و انهدام تجهیزات نظامی آن ها منجر شد.
شهر زبدانی این روزها شاهد عملیات گسترده ارتش و مقاومت در همه محورهای اطراف شهر است. هدف از این حملات به گفته فرماندهان میدانی، تنگ تر کردن محاصره تروریست ها و باز پس گیری مناطق تحت اشغال برای رسیدن به پیروزی نهایی و پاکسازی کامل این شهر مرزی راهبردی است.

پربیننده ترین خبرها