استقبال مشروط یمن از مذاکرات سازمان ملل +فیلم

يکشنبه 22 شهريور 1394 - 22:40

خبرنگار العالم در صنعاء گزارش داد: گروه های سیاسی یمن از فراخوان سازمان ملل برای برگزاری مذاکرات – به شرط توقف حملات عربستان و هم پیمانانش به این کشور - استقبال می کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم، این مذاکرات قرار است ابتدای هفته آینده در مسقط پایتخت عمان برگزار شود.

ابراهیم العبیدی، عضو ارشد جنبش انصار الله، به خبرنگار العالم گفت: این مذاکرات باید به آتش بس دایمی و بازسازی کشور منجر و عربستان باید به عنوان جنایتکار [جنگی] معرفی شود و مورد بازخواست قرار گیرد.

وی افزود: زیان های شهروندان یمنی باید عادلانه و با جلب رضایت آنان جبران شود و همه نیروهای نظامی خارجی که وارد خاک یمن شده اند، از کشور خارج شوند.

با وجود استقبال احزاب یمنی از فراخوان سازمان ملل، نگرانی هایی درباره جدی نبودن طرف های یمنی مقیم ریاض در ورود به این مذاکرات وجود دارد.. برخی از اعضای ارشد جنبش جنوبی (حراک جنوبی)  در صنعاء در این باره هشدار داده و تاکید کردند که باید امکان حضور فعال این جنبش در مذاکرات داده شود.

حسین بن یحیی، عضو ارشد جنبش جنوبی، به العالم گفت: ما به عنوان اهالی جنوب یمن از این فراخوان استقبال می کنیم و با توجه به مکان برگزاری مذاکرات به احتمال موفقیت مذاکرات امیدواریم، اما ما می خواهیم در این مذاکرات حضور فعال داشته باشیم.

شهروندان یمنی اما بویژه پس از شکست مذاکرات پیشین ژنو با دخالت عربستان، امیدی به موفقیت این مذاکرات ندارند. آن ها می خواهند مذاکرات مسقط تنها میان یمنی ها باشد .. و دخالت های خارجی شرط اساسی موفقیت این مذاکرات نباشد.

یک شهروند یمنی در این بار به خبرنگار العالم گفت: اگر گفت وگوها تنها میان یمنی ها- یعنی بدون دخالت خارجی ها- باشد موفقیت آمیز خواهد بود اما متاسفانه عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و دیگران دخالت می کنند.

خاطرنشان می شود که در آستانه آغاز اجرایی شدن ابتکار سازمان ملل در خصوص مذاکرات مسقط، حملات هوایی عربستان به زیرساخت ها ومناطق مسکونی صنعاء و استان های مختلف یمن افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها