حمله به مسجد الاقصی با سلاح ناشناخته /فیلم+عکس

دوشنبه 23 شهريور 1394 - 09:19

نیروهای رژیم اشغالگر با حمله به مسجد الاقصی، به شدت با فلسطینی ها درگیر شده و خسارتهایی را به این مکان مقدس وارد کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "هبه سرحان" یکی از نگهبانان مسجد الاقصی گفت: نظامیان اشغالگر صبح یکشنبه به مسجد الاقصی یورش بردند و به سوی اعتکاف کنندگان گلوله و گاز اشک آور شلیک کردند.
وی به مرکز اطلاع رسانی فلسطین تأکید کرد: نظامیان پس از یورش به مسجد الاقصی اعتکاف کنندگان را به زور و با شلیک گسترده گلوله و گاز اشک آور بیرون کردند، و آنان را محاصره کرده تا مجبور شوند از دروازه های الاقصی بیرون بروند.
این نگهبان مسجد الاقصی خاطرنشان کرد: درحالیکه اعتکاف کنندگان در مسجد هیچ سلاحی نداشتند و دستهایشان کاملا خالی بود، نظامیان اشغالگر کاملا مسلح به اینجا یورش بردند و از نوعی سلاح جدید استفاده کردند که تا پیش از این استفاده نشده بود.
وی افزود: اشغالگران با این سلاح جدید پنجره های مسجد القبلی را که از آثار تاریخی هزار ساله است شکستند و قبور اموی را به آتش کشیدند.
هبه سرحان گفت: نظامیان اشغالگر 3 نفر از نگهبانان مسجد الاقصی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و یکی از آنان را با خود بردند.
این نگهبان مسجد الاقصی اظهار داشت: پس از بیرون کردن معتکفان توسط اشغالگران و تحت کنترل درآوردن مسجد، نخستین مجموعه 30 نفری از شهرک نشینان صهیونیست از جمله "اوری ارائیل" وزیر کشاورزی این رژیم وارد مسجد الاقصی شدند. پس از آن چند گروه شهرک نشین دیگر به مسجد الاقصی یورش بردند تا اینکه تعداد آنان به 145 نفر رسید. از صحنه شکستن حرمت مسجد الاقصی، اشک در چشمان ما جمع شده بود.
هبه سرحان خاطرنشان کرد: طی سالها موارد بسیاری از حمله و یورش صهیونیستها به مسجد الاقصی را دیده‌ام، ولی این نخستین بار بود که در زندگی خود دیدم که چنین اتفاقاتی در این مسجد می‌افتد؛ نظامیان اشغالگر در حمله دیروز به مسجد الاقصی حتی به سنگها و درختهای مسجد نیز آسیب رساندند و برای نخستین بار ما را هم که نگهبان مسجد الاقصی هستیم بیرون کردند و به شیخ عمر الکسوانی مدیر مسجد الاقصی حمله کردند.
"دکتر امین ابو غزاله" مدیر مرکز امداد رسانی و فوریتهای پزشکی اعلام کرد که نیروهای امدادگر در اطراف مسجد الاقصی به حدود 100 فرد مجروح و آسیب دیده کمک کردند. این افراد به دلیل استنشاق گاز اشک آور و یا قرار گرفتن در معرض گاز فلفل دچار حالت خفگی شده، و یا به دلیل برخورد گلوله گاز اشک آور به پاهایشان دچار جراحت شده بودند.
ابوغزاله خاطرنشان کرد که حدود 20 نفر از مجروحان به بیمارستان "المقاصد" در قدس اشغالی منتقل شدند.

 

یک فلسطینی در حال خارج کردن فرش سوخته از محوطه مسجد الاقصی

 

فلسطینی ها در حال تمیز کردن مسجد پس از یورش صهیونیستها

 

 

 

 

پربیننده ترین خبرها