واکنش مرجع عراقی به حادثه مکه و حمله به الاقصی

واکنش مرجع عراقی به حادثه مکه و حمله به الاقصی
دوشنبه 23 شهريور 1394 - 13:33

یکی از مراجع تقلید عراق، حمله صهیونیست ها به مسجد الاقصی را محکوم کرد و تحقیق جدی در ماجرای سقوط جرثقیل در حرم مکه را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، آیت الله "جواد الخالصی" با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: حمله به مسجد الاقصی، که در دست دشمنان اسیر است، برملا کنندۀ توطئۀ جنایتکارانۀ رژیم صهیونیستی در تلاش برای به آتش کشیدن مسجد الاقصی و منهدم ساختن آن به منظور ایجاد معبد ادعایی سلیمان است.

وی افزود: این تجاوزِ مستمر، آتشِ پایان ناپذیری را تداعی می کند که در تمام منطقه برافروختند و به آتش کشیدن مسجد الاقصی به سال 1969 را در ذهن زنده می سازد؛ آتشی که دامنگیر فلسطینی های مظلوم و زنان و کودکان و مردانشان شد.

آیت الله الخالصی، علما و حاکمان را به هوشیاری جدید و نهضتی واقعی فراخواند که به جنگ های داخلی پایان دهد و امت اسلامی را گرد مواجهه با خطر واقعی که دین و موجودیت و ارزش های اسلام را در خطر قرار می دهد، جمع کند.

وی همچنین از آن ها خواست از هرگونه اقدامی که به موفقیت دشمنان در ادامه توطئه های کینه توزانه و شومشان منجر می شود، پرهیز کنند زیرا دشمنان همچنان مرتکب آدم ربایی های بزدلانۀ کارگران و غیرنظامیان بی گناه ادامه می دهند و به جنگ افروزی و آموزش قاتلان و رساندن تروریست ها و قاتلانِ کینه توز طایفه ای ادامه می دهند و همچنان به محاصرۀ غیرنظامیان مستضعف ادامه می دهند.

این مرجع تقلید عراقی در ادامه "مصیبت دردناکِ سقوط جرثقیل در بیت الله الحرام که به کشته و زخمی شدن صدها تن از حجاج منجر شد، تسلیت گفت و "تحقیق جدی برای روشن شدن جزییات این حادثه بزرگ و جلوگیری از تکرار آن را خواستار شد تا دشمنان از زمینه سازی تکرار چنین حوادثی در اماکن مقدس و موسم آیین های عبادی سوء استفاده نکنند.

الخالصی همچنین ضمن محکوم کردن "جنایتِ ربودن کارگران ترکیه ای" در عراق آن را "بخشی از توطئۀ دشمنان امت اسلامی برای خدشه دار کردن چهره اسلام و مسلمانان" دانست.

پربیننده ترین خبرها