هدف ربایندگان کارگران ترکیه در بغداد چیست؟

دوشنبه 23 شهريور 1394 - 19:19

بغداد، (العالم) – سیاست مداران و محافل مردمی در عراق از دعوت به عمل آمده از سوی مرجع دینی در این کشور مبنی بر آزادسازی کارگران ترکیه ربوده شده، اعلام حمایت کردند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم از بغداد، برخی از نمایندگان پارلمان عراق تاکید کردند که عوامل چنین اقداماتی به دنبال برهم زدن امنیت بغداد هستند.
"برخی از طرفها راهکارهای مختلفی برای تحقق بخشیدن به هدف خود و ربودن کارگران ترک از طرح ساخت ورزشگاه المپیک در بغداد در پیش گرفته اند که بدون شک از تمامی ارزش های انسانی و اسلامی به دور است و انعکاس این رویداد در سطح سیاسی و حتی مرجعیت دینی که وارد صحنه شده و خواستار آزادی کارگران ترک شده این گونه است.  
شماری از نمایندگان پارلمان عراق نیز همین مطلب را بر زبان آورده و اظهار داشتند: "عملیات آدم ربایی مردود است."
حامد المطلک نماینده پارلمان عراق در گفت وگو با العالم ابراز داشت: "علل و عوامل این رخداد هر چه باشد باز هم نمی توان بی گناه را به جای گناهکار مجازات کرد؛ من از پیام آقای (آیت الله) سیستانی حمایت می کنم. من نیز همانند مرجعیت خواستار آزادی افراد یاد شده هستم تا به سر کار خود و یا به جمع خانواده خویش بازگردند؛ تمامی جریانهای سیاسی به شدت ربوده شدن کارگران ترک را محکوم می کنند؛ ناظران سیاسی معتقدند این رویداد بدون شک می خواهد اوضاع امنیتی کشور را برهم بزند.
سعد المطلبی سیاست مدار عراقی در گفت وگو با العالم تصریح کرد: دستور آقای (آیت الله) سیستانی در خصوص آزادی فوری افراد بیگناه کاملا روشن است و هر کس که دنباله رو مذهب اهل بیت(ع) است شهروندان را نمی رباید و چهره خود را نمی پوشاند و در مورد کارگران خارجی حاضر در عراق شعارهای طائفه ای سر نمی دهد.
بنا به گزارش خبرنگار العالم، هدف از ربوده شدن کارگران ترکیه هر چه باشد، شهروند عراقی معتقد است که این موضوع بر وضعیت اقتصادی و امنیتی کشور تاثیر منفی خواهد گذاشت و از دولت می خواهد تا با کمک نیروهای امنیتی مانع از تکرار این اقدام شود.
یکی از شهروندان عراقی در گفت وگو با العالم اظهار داشت: من اساسا با آدم ربایی و قتل و اینگونه اقدامات ضد بشری مخالفم؛ دولت باید قدرت و امکانات کافی برای محافظت از جان شهروندان خود را در اختیار داشته باشد؛ ربوده شدن کارگران ترک تبار از این ورزشگاه یک اقدام ضد انسانی است.
یک شهروند عراقی دیگر تصریح کرد: ما از دولت العبادی و وزارتخانه های کشور و دفاع و ستاد عملیات نظامی در بغداد می خواهیم تا اقدامات اطلاعاتی خود را افزایش دهند زیرا وضعیت پایتخت با سایر شهرهای عراق تفاوت دارد، چرا باید در بغداد این آدم ربایی و باج خواهی صورت گیرد؟
 یک گروه مسلح که لباس نظامی بر تن داشته 16 کارگر ترک را در دوم سپتامبر 2015 از محل پروژه ورزشگاه المپیک در منطقه الحبیبیه در شرق بغداد ربود؛ ستاد فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرده که تحقیق در خصوص این حادثه را آغاز کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها