جامعه بین الملل نگران حقوق بشر در بحرین

جامعه بین الملل نگران حقوق بشر در بحرین
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 10:49

العالم - مطبوعات و خبرگزارهای بین المللی بیانیه 33 کشور را از جمله آمریکا و انگلیس که در آن نسبت به پرونده حقوق بشر در بحرین ابراز نگرانی شده است، مورد بحث و بررسی قرار دادند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بیانیه مزبور از دولت بحرین خواسته است تا از آزادی گردهمایی مسالمت آمیز حمایت، مطالب انتشار یافته در مورد شکنجه زندانیان را بررسی، و برخورد خشونت آمیز عناصر پلیس با افراد کم سن و سال شرکت کننده در تظاهرات را رسیدگی کند. 

شبکه رادیو بی بی سی انگلیس به نقل از الکساندر واسیل، نماینده سوییس، گفت: " وضعیت حقوق بشر در بحرین همچنان به شدت نگران کننده است. گزارشهای مربوط به اعمال فشارها از جمله شکنجه و آزار و اذیت زندانیان سیاسی و فعالان حقوق بشر در زندانها نگران کننده است." 

خبرگزاری های فرانسه و فرانس 24 افزودند: کشورهای امضاکننده بیانیه مزبور از دولت بحرین خواستند تا اطلاعات انتشار یافته در مورد شکنجه و بدرفتاری با زندانیان را مورد رسیدگی قرار داده و در موارد یاد شده به تحقیق و پیگیری بپردازد."

این کشورها همچنین از دولت بحرین خواستند تا به گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد شکنجه اجازه سفر به این کشور را بدهد و از نیروهای امنیتی خود بخواهد تا از توسل به زور پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سازمان حقوق بشر مسوول دفاع از حقوق بشر به شدت احساس ناامیدی می کند زیرا کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا سیاست را به حقوق بشر ترجیح داده اند و به این بیانیه مشترک نپیوستند.

یوسف ربیع رییس انجمن حقوق بشر بحرین گفت: اوضاع حقوق بشر در بحرین به دلیل سیاستهای سرکوب به طور روزافزون در حال بدتر شدن است و نقض دموکراسی و آزادی و عدالت اجتماعی شهروندان توسط مقام های بحرین همچنان ادامه دارد.

ربیع روز دوشنبه،23 شهریور ماه، 14 سپتامبر 2015 ، در سخنرانی خود در شورای حقوق بشر در ژنو خاطرنشان کرد که حکومت بحرین همچنان از سلاح ساچمه ای علیه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز استفاده می کند و تا کنون بیش از 50 تن از شهروندان بحرین در نتیجه بکارگیری این سلاح جان خود را از دست داده اند. علاوه بر این شمار مجروحان سلاح ساچمه ای از 100 تن فراتر رفته است.

شورای حقوق بشر در ژنو خواستار اعمال فشار بر مقام های بحرین شد تا اتهام های غیرقانونی نسبت داده شده به شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق را لغو کنند و به سیاست تبعیض مذهبی علیه ساکنان بومی این کشور پایان دهند.

این شورای همچنین بر فشار به منامه برای وادار کردن آن به موافقت با سفر گزارشگر ویژه سازمان ملل، کارشناس اشکال نوین نژادپرستی و تبعیض نژادی و همچنین گزارشگران آزادی های دینی و مدافعان حقوق بشر به بحرین تاکید کرد.

یوسف ربیع، رییس انجمن حقوق بشر بحرین، از دولت آمریکا خواست تا اقدامات سرکوبگرانه مقامات بحرین را مورد تایید و حمایت قرار ندهد زیرا دولت بحرین از این موضوع به عنوان فرصتی برای ادامه نقض حقوق بشر و پایبند نبودن به تعهدات بین المللی خویش سوء استفاده می کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها