اعدام برای 7 عامل انفجار مسجد امام صادق (ع) کویت

اعدام برای 7 عامل انفجار مسجد امام صادق (ع) کویت
سه شنبه 24 شهريور 1394 - 18:16

دادگاه کویت امروز هفت متهم انفجار مسجد امام صادق (ع) در این کشور را به اعدام و هشت نفر دیگر را به زندان محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه کویت صبح امروز به ریاست محمد الدعیج معاون دادگاه برای قرائت حکم 29 متهم پرونده انفجار مسجد امام صادق (ع) این کشور تشکیل جلسه داد.

دادگاه در جلسات گذشته به دفاعیه وکلای مدافع گوش فرا داده و اولین جلسه دادگاه متهمان در 14 ماه اگوست گذشته برگزار شده بود.

اتهام متهمان این پرونده، استفاده از مواد انفجاری برای قتل و ایجاد وحشت، قتل عمد و تلاش برای آن، پیوستن به گروه منحله و تحریک برای سرنگونی نظام کویت با شیوه‌های غیرقانونی مانند تروریسم است.

این متهمان از جمله هفت کویتی، پنج سعودی، سه پاکستانی و 13 بُدون (افراد فاقد تابعیت که در کویت زندگی می کنند) و یک متهم فراری هستند. هویت این متهم فراری به دلایل امنیتی اعلام نشده است.

به نوشته خبرگزاری دولتی کویت، بر اساس احکام قرائت شده، دادگاه هفت نفر از متهمان را به اعدام، هشت نفر را بین دو تا 15 سال زندان و 14 متهم را تبرئه کرد.

مسجد امام صادق (ع) در منطقه الصوابر کویت روز 26 ژوئن (5 تیر) گذشته در جریان برگزاری نماز جمعه در ماه مبارک رمضان، شاهد حمله یک عامل انتحاری بود که به شهادت 26 نمازگزار و زخمی شدن 227 نفر دیگر از آنها منجر شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها